Vi håller på och målar om taket och har precis rivit en liten skiljevägg som stack ut ca 25 cm i vardagsgrummet. Det fanns golv undertill, men i taket hade man sågat ut i takpanelen. Min tanke är nu att försöka sätta dit någon sorts takpanel och spackla så att det blir fint igen.

Nu är problemet att jag lyckas inte hitta någon likadan panel.

Är det någon som känner igen denna typ av takpanel? Se bilden nedan.

Observera att till vänster på bilden är det fastsatt en 2 cm bit panel eftersom det är en passbit till en annan del av taket.

Panelen mäts till 11,8 cm, men har böjts något och ska antagligen vara 12 cm.

takpanel-20160507_105010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Är det inte vanlig sådan innerpanel "fasspånt" 120 x 12 mm?

Bör de flesta bygghandlare ha.
Ta med dig passbiten och jämför med vad de har.

Edit: Eller surfa lite på nätet först.

Vi får försöka leta vidare. Frun var på Bauhaus och på Byggmax med passbiten och de hade inte det när hon fick hjälp.

Vad är egentligen rätt terminologi när man söker - är det takpanel, innerpanel eller fasspont?

Tack för länken Oldboy! Frun var förbi Byggmax, men den där panelen som du länkar till ser ju onekligen väldigt lik ut... Blir nog en sväng förbi för min del och kolla om den skulle gå att använda. Passbiten jag har är 12 mm hög, men så länge den är lik i övrigt så kan jag ta bort en mm. Jag ska ju bara passa in en liten bit.

Oldboy skrev:
Innerpanel är nog mest rätt, men tyvärr är det upp till varje nätsideskapare att godtyckligt kalla en produkt efter sin egen terminologi.

Detta är vad jag hittade när jag sökte på Byggmax: [länk]

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.