Hej!
Har tyvärr en spännhylsa som har gett upp på en gammal sinkmaskin. Har med föga hopp mailat Waco om en ny, men tänkte kolla här också. Hylsan finns i utförande för både 16 och 13mm (just 13mm ej 1/2") skaft, eventuellt finns den i fler, men dessa är de enda jag har sett. Jag är helst ute efter en 16mm men 13 funkar också.
Bifogar bilder och skiss med mått, någon som har något uppslag?
Har tyvärr en spännhylsa som har gett upp på en gammal sinkmaskin. Har med föga hopp mailat Waco om en ny, men tänkte kolla här också. Hylsan finns i utförande för både 16 och 13mm (just 13mm ej 1/2") skaft, eventuellt finns den i fler, men dessa är de enda jag har sett. Jag är helst ute efter en 16mm men 13 funkar också.
Bifogar bilder och skiss med mått, någon som har något uppslag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där borde man kunna handveva på en metallsvarv. Du känner händelsevis ingen som har en sån? Slitsarna får man skära ut på annat sätt. Kanske kan man montera en Dremel (el. motsv.) på toppsliden och skära slitsarna med kapskiva. På så sätt borde man få slitsen smal och med viss precision.
En sån måste en lokal svarvare kunna göra, är skicket på den du har ok att mäta på?
Verkar som jag har fått tag på en via M-Maskin. Är på väg hit och ske se om den passar. Alternativet att låta någon svarva den finns såklart, men tar dels tid, kostar nog dessutom en hel del.
Kan spännhylsor från automatsvarar passa? Isåfall kan jag ta en titt nästa gång jag är på föräldragården. Kan finnas till Index, Strohm och kanske Traub men har ingen aning om måtten.
Klicka här för att svara