Mitt förra hus hade en skymnings- och rörelsevakt monterad tillsammans med belysning enligt bild. Funktionen var svag ljusstyrka mellan skymning och soluppgång och vid rörelse 100% ljusstyrka. Jag vill minnas det var en sensor av märket Steinel från år 2004 men jag hittar ingen som liknar denna när jag säker på nätet. Man valde funktion på enheten genom att klicka av och på snabbt på strömbrytaren kopplad via sensorn till belysningen (glöd). På ett nytt Attefallshus har jag låtit montera Steinel IS 2180-5 i tron att jag skulle erhålla en liknande funktion som förra huset hade - dock med dimbar LED på Attefallaren. Där har jag hittills gått bet. Jag får inte belysningen att tända automatiskt vid solnedgång (alltså utan rörelsedetektering). Efter att ha läst bruksanvisningen 10 gånger och testat mig fram tror jag inte IS 2180-5 kommer uppfylla mina önskemål. Håller ni med? Har ni tips på lösning? Gärna utan att behöva kombinera separat rörelsevakt och separat skymningsrelä.

• Väggmonterad utomhusbelysning med inbyggd rörelse- och skymningssensor på en gul träfasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörelsesensor och belysningsenhet monterade på en yttervägg till ett huset. Sensorn är märkt "Steinel" och belysningen är i rostfritt stål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.