Tänk på att om vill ha förbränningstoalett så krävs elanslutning.
Och om du avser att bedriva det som en affärsverksamhet så kan det krävas olika tillstånd från kommun där säkert t.ex. miljöenheten har vissa krav.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Kalle Karlsson4 skrev:
Har du hört talas om förbränningstoa och eldstad?
Ja. Som jag skriver är inget omöjligt, men det är rätt mycket som ska fixas för att bedriva stugby (med mjuka eller hårda väggar) som affärsverksamhet.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
P
A AndersS skrev:
Tänk på att om vill ha förbränningstoalett så krävs elanslutning.
Och om du avser att bedriva det som en affärsverksamhet så kan det krävas olika tillstånd från kommun där säkert t.ex. miljöenheten har vissa krav.
Skulle du säga att du är en person som ser möjligheter eller ser du bara det som kan gå fel?

• Ledsen
Redibo
  • Laddar…
P
Hep Hep skrev:
Ja. Som jag skriver är inget omöjligt, men det är rätt mycket som ska fixas för att bedriva stugby (med mjuka eller hårda väggar) som affärsverksamhet.
Aha varför skulle det vara ett problem, är du rädd för att ta i eller?

Kalle Karlsson4 skrev:
Han ser nog bara framför sig hur många trådar som kommer behövas:
  • Hur bygger man ett tält
  • Hur hittar man tältduk
  • Var hittar man pinnar
  • Hur hittar man mark
  • Hur söker man bygglov
  • Hur får man miljötillstånd
  • Hur hittar man kunder
  • Hjälp grannarna kastar grus på mig när jag kör förbi
  • Hur lagar man stenskott
  • ...
  • ...

• Haha
  • Gilla
john.h och 8 till
  • Laddar…
P
P PatrikJo skrev:
Han ser nog bara framför sig hur många trådar som kommer behövas:
  • Hur bygger man ett tält
  • Hur hittar man tältduk
  • Var hittar man pinnar
  • Hur hittar man mark
  • Hur söker man bygglov
  • Hur får man miljötillstånd
  • Hur hittar man kunder
  • Hjälp grannarna kastar grus på mig när jag kör förbi
  • Hur lagar man stenskott
  • ...
  • ...
Ja va glad jag blir att ni är så omtankesfulla kring min framtida verksamhet

Kalle Karlsson4 skrev:
Ja va glad jag blir att ni är så omtankesfulla kring min framtida verksamhet
Ja, det är definitivt omtanke att någon ger dig den realistiska sidan, innan du bränner alla besparingar och starta-eget-bidrag på dyra tält, mobila förbränningstoaletter och elgeneratorer.

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
P
B b8q skrev:
Ja, det är definitivt omtanke att någon ger dig den realistiska sidan, innan du bränner alla besparingar och starta-eget-bidrag på dyra tält, mobila förbränningstoaletter och elgeneratorer.
Jag förstår inte var ni fått den bilden utav mig som att jag inte tänkt igenom? Eller handlar det om att det är skönt att gnälla lite kanske?

• Gilla
BosseHansson
  • Laddar…
Kalle Karlsson4 skrev:
Skulle du säga att du är en person som ser möjligheter eller ser du bara det som kan gå fel?
Möjligheter, men har i tester fått höga värden på logiskt tänkande. Så jag vrider och vänder ofta på saker istället för att bara gå på maggropskänsla.
Har jobbat lite med tjänsteutveckling och var då oftast den som ställde de "besvärliga" frågorna.:cool:

Kalle Karlsson4 skrev:
Du vevar åt fel håll grabben. Jag är inte rädd för mycket och har nog "tagit i" mer än de flesta i sådana här saker.

Jag har jobbat med logistik, tillstånd, inköp och upphandling av både stora och små evenemang som ordnats där det normalt bedrivs helt annan eller ingen verksamhet. Som logistikansvarig för ett evenemang där vi på en vecka brukar ha över 100 000 besökare och till det behöver bygga tillfälliga lösningar för transporter, parkering, el, vatten, avlopp, avfall, inhägnad, biljettkontroll, säkerhet och en hel del saker till så har jag rätt bra koll och vana av att både "ta i", lösa saker och jobba dygnet runt. Har du?

Med tanke på dina andra trådar och frågor du ställt här gissar jag att du tillhör den gruppen som snällt kan beskrivas som "initiativtagare" och de behöver oftast någon mer handlingskraftig och realistisk person med både truckskor, knäskydd och en mobil med rejäl adresslista för att få det att funka. Som inte frågar eller blir vilse, utan bara löser situationen när grannbondens djur traskar in på området, när besökarnas bilar behöver bogseras loss för att parkeringsåkern regnat sönder eller när matleveransen inte kommer fram för att vägen inte klarar bilens vikt och som trollar fram ett elaggregat eller en frontlastare ur bakfickan när allt egentligen har stängt.

Men visst. Sitt och var spydig mot de som faktiskt gjort de saker som du drömmer om, och bli handfallen inför utmaningen att skaffa eller flytta en bunt tältslanor om du tror det hjälper dig. Det finns både erfarenhet och hjälp om du vill ha den, men kliv ner från molnet och var lite trevlig om du vill ha den.

• Gilla
Uffe A och 10 till
  • Laddar…
P
Hep Hep skrev:
Du vevar åt fel håll grabben. Jag är inte rädd för mycket och har nog "tagit i" mer än de flesta i sådana här saker.

Jag har jobbat med logistik, tillstånd, inköp och upphandling av både stora och små evenemang som ordnats där det normalt bedrivs helt annan eller ingen verksamhet. Som logistikansvarig för ett evenemang där vi på en vecka brukar ha över 100 000 besökare och till det behöver bygga tillfälliga lösningar för transporter, parkering, el, vatten, avlopp, avfall, inhägnad, biljettkontroll, säkerhet och en hel del saker till så har jag rätt bra koll och vana av att både "ta i", lösa saker och jobba dygnet runt. Har du?

Med tanke på dina andra trådar och frågor du ställt här gissar jag att du tillhör den gruppen som snällt kan beskrivas som "initiativtagare" och de behöver oftast någon mer handlingskraftig och realistisk person med både truckskor, knäskydd och en mobil med rejäl adresslista för att få det att funka. Som inte frågar eller blir vilse, utan bara löser situationen när grannbondens djur traskar in på området, när besökarnas bilar behöver bogseras loss för att parkeringsåkern regnat sönder eller när matleveransen inte kommer fram för att vägen inte klarar bilens vikt och som trollar fram ett elaggregat eller en frontlastare ur bakfickan när allt egentligen har stängt.

Men visst. Sitt och var spydig mot de som faktiskt gjort de saker som du drömmer om, och bli handfallen inför utmaningen att skaffa eller flytta en bunt tältslanor om du tror det hjälper dig. Det finns både erfarenhet och hjälp om du vill ha den, men kliv ner från molnet och var lite trevlig om du vill ha den.
Jag var seriös, men man blir ju less och oseriös när ni kommer med så spydiga svar..

K
Kalle Karlsson4 skrev:
Jag var seriös, men man blir ju less och oseriös när ni kommer med så spydiga svar..
Beskriv lite vad du ska göra då, och allt du redan har tänkt igenom, så får alla dessa ”mothuggare” tillbaka för att dom tvivlar på det hela

P
Ville mer komma i kontakt med en person och inte dra hela min affärsplan

Kalle Karlsson4 skrev:
Ville mer komma i kontakt med en person och inte dra hela min affärsplan
Är det som med slanorna att du vill ha dem gratis, eller är du beredd att betala för dig nu?

P
Nää gratis tack

• Haha
Nissens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.