7 505 läst ·
53 svar
8k läst
53 svar
Söker skogsägare
Sida 1 av 4
Ok, så det handlar inte bara om tält, det handlar om en bosättning. Allt ifrån vatten till matlagningsmöjligheter till toaletter, duschar etc…Kalle Karlsson4 skrev:
Om det vore i min skog hade det kostat en bra slant.
Nu är mina marker rätt långt från Sthlm, och mina egna nöjen i skogen väger ändå tyngre än detta. Som jakt o annat.
Jo, men tänk ett steg till.Nissens skrev:
Ok, så det handlar inte bara om tält, det handlar om en bosättning. Allt ifrån vatten till matlagningsmöjligheter till toaletter, duschar etc…
Om det vore i min skog hade det kostat en bra slant.
Nu är mina marker rätt långt från Sthlm, och mina egna nöjen i skogen väger ändå tyngre än detta. Som jakt o annat.![]()
Om du hyr ut skogen till ett gäng bortkomna stadsbor får du ju ett helt nytt sorts byte att jaga. Och du får även betalt för nöjet att jaga dem.
Hur mycket vill du betala?Kalle Karlsson4 skrev:
arende för att ha tält, avlopp med mera bör nog vara intressant för en del.
Men tänk på tillstånden…
du vill i princip ha det som man kallar glamping.
Vem har sagt det! Det handlar bara om tält.Nissens skrev:
Ok, så det handlar inte bara om tält, det handlar om en bosättning. Allt ifrån vatten till matlagningsmöjligheter till toaletter, duschar etc…
Om det vore i min skog hade det kostat en bra slant.
Nu är mina marker rätt långt från Sthlm, och mina egna nöjen i skogen väger ändå tyngre än detta. Som jakt o annat.![]()
Ok, men även de som bor i tält producerar väl en del både genom kroppsöppningar och avfall. Det plus att de nog gärna vill ha vatten och lite annat - både för hygien och mat. Hur du en ser på det så är det något som sträcker sig långt bortom allemansrätten och kräver en del tillstånd och logistik. Det är rätt stor skillnad på att sätta sig bakom en gran på sin svamprunda när det tränger på och att bedriva affärsverksamhet som producerar gråvatten, avföring och askfyllda eldgropar.Kalle Karlsson4 skrev:
Inget omöjligt på något sätt, men det är lite mer än att bara ge en skogsägare en slant, smälla upp några tipis och casha in på nyandliga storstadsbor som vill instaglampa.
Har du hört talas om förbränningstoa och eldstad?Hep skrev:
Ok, men även de som bor i tält producerar väl en del både genom kroppsöppningar och avfall. Det plus att de nog gärna vill ha vatten och lite annat - både för hygien och mat. Hur du en ser på det så är det något som sträcker sig långt bortom allemansrätten och kräver en del tillstånd och logistik. Det är rätt stor skillnad på att sätta sig bakom en gran på sin svamprunda när det tränger på och att bedriva affärsverksamhet som producerar gråvatten, avföring och askfyllda eldgropar.
Inget omöjligt på något sätt, men det är lite mer än att bara ge en skogsägare en slant, smälla upp några tipis och casha in på nyandliga storstadsbor som vill instaglampa.
Hep skrev:
Ok, men även de som bor i tält producerar väl en del både genom kroppsöppningar och avfall. Det plus att de nog gärna vill ha vatten och lite annat - både för hygien och mat. Hur du en ser på det så är det något som sträcker sig långt bortom allemansrätten och kräver en del tillstånd och logistik. Det är rätt stor skillnad på att sätta sig bakom en gran på sin svamprunda när det tränger på och att bedriva affärsverksamhet som producerar gråvatten, avföring och askfyllda eldgropar.
Inget omöjligt på något sätt, men det är lite mer än att bara ge en skogsägare en slant, smälla upp några tipis och casha in på nyandliga storstadsbor som vill instaglampa.[/QUOTE