3 385 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Söker riktigt tät kapsling till en termostat för värmekabel
Ja, med den mängden av kondens känns det orimligt att den kan skapas genom luftcirkulation. Jag tror också på att tryck/krypning (kapillärkraft) av vatten sker genom någon kabel. Vatten har en tendens att krypa in på de mest konstiga sätt.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Tack för svar. Det är så klart möjligt. Jag ska prova ett skarva i yttre lådan och se om det förändrar situationen i den inre till det bättre.M MrTobbe skrev:
Om kabeln är skadad borde ju det direkt utlösa JFB kan man tycka. Men i så fall har jag åtminstone ringat in problemet.
Återkommer när jag provat.
Mitt nästa drag blir nog att köra utan termostat, men med bibehållen JFB inkopplad. Det är ju i situationer som denna som de på samma gång gör väldig nytta, liksom de är irriterande eftersom de slår av hela tiden... ;-)
Nu vet jag inte om det är dricksvattenledningen du har värmekabeln i, men när jag körde utan termostat i dricksvattenledningen så blev vattnet ljummet och ganska äckligt att dricka. Annars håller mitt vatten temperaturen 6-7˚, vilket jag tycker är perfekt temp att dricka.
Klicka här för att svara