Hej
Var kan jag hitta någon som kan montera ett t-rör på en trekammarbrunns utloppsledning?
Mvh
Peter
Var kan jag hitta någon som kan montera ett t-rör på en trekammarbrunns utloppsledning?
Mvh
Peter
Det saknas ett T-rör på utgående ledning från slamavskiljaren. Jag behöver sätta dit ett T-rör för att förhindra att slam kommer ut i infiltrationsledningarna och sätter igen dessa. Jag vill alltså montera t-röret i den tredje (sista) kammaren innan vattnet går ut i infiltrationen.
Jag vet inte vad det är för typ av röranslutning på utgående ledning men den går till en infiltration.
Jag vet inte vad det är för typ av röranslutning på utgående ledning men den går till en infiltration.
Det är självfall
Ok det kanske jag klarar av 
Lite följdfrågor:
1. Hur sätter jag fast grenröret i det rör som sitter i trekammarbrunnen?
2. Måste jag tömma brunnen för att kunna montera grenröret?
3. Hur lång bör skjutmuffen uppåt resp. neråt vara?
Lite följdfrågor:
1. Hur sätter jag fast grenröret i det rör som sitter i trekammarbrunnen?
2. Måste jag tömma brunnen för att kunna montera grenröret?
3. Hur lång bör skjutmuffen uppåt resp. neråt vara?
Jag har inte kontrollerat dimensionen. Är det enklast att gräva upp och mäta eller går det på något sätt att mäta inne i trekammarbrunnen?
1
Du kapar röret. Lämpligen med en fogsvans eller varför inte en tigersåg.
2
Nej. Spola inget vatten under ingreppet så ska det gå bra.
3
Kortast möjliga på varje sida.
En spolbrunn 110 kanske blir ännu bättre än ett gren...
Du kapar röret. Lämpligen med en fogsvans eller varför inte en tigersåg.
2
Nej. Spola inget vatten under ingreppet så ska det gå bra.
3
Kortast möjliga på varje sida.
En spolbrunn 110 kanske blir ännu bättre än ett gren...
du behöver tömma lite innan du dyker ned ser det ut som 
Om det är röret man ser uppe till höger så behöver du skarva på lite med. Ev får du göra det utanför brunnen för att komma åt. Isf är det lite gräva också.
Om det är röret man ser uppe till höger så behöver du skarva på lite med. Ev får du göra det utanför brunnen för att komma åt. Isf är det lite gräva också.
Japp det är röret högst upp till höger som behöver t-röret.
Verkar som att jag kan avboka gyttjemasken på skönhetskliniken och lösa det själv
Verkar som att jag kan avboka gyttjemasken på skönhetskliniken och lösa det själv
Klicka här för att svara