jag har köpt förlängare på biltema och sågat av fästet till spärrhandtaget. sen sätter jag på hylsan. vill man ha de fast kan man köpa en till varje och sätta en svetsloppa. enda nackdelen är att det inte funkar i en maskin med bara sexkantsfäste eller om man har en kass chuck på maskinen. jag använder dessa så gott som dagligen och det var nog en 8 år sen jag köpte dem.

för en hundralapp får du både förlängare och hylsor. kan vara värt att prova

http://biltema.se/sv/Verktyg/Handve...sor-adaptrar-och-forlangare/Forlangare-10156/

Tack för ditt svar, men jag behöver både sexkant och magnet i hylsan.

Hittade en och lägger in en bild. WP_20141229_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bitset på bilden har dragit dragit tusentals 5-6,3 mm självborrande skruv i stålbalkar och rostfritt, så det är inget skräp, och magneten har inte ramlat ur.

Redigerat:
trattalask
Rikard Gjersvold skrev:
Tack för ditt svar, men jag behöver både sexkant och magnet i hylsan.

Hittade en och lägger in en bild.[bild]

Bitset på bilden har dragit dragit tusentals 5-6,3 mm självborrande skruv i stålbalkar och rostfritt, så det är inget skräp, och magneten har inte ramlat ur.
Jag tror jag köpt min på tools (då Eksandhs) i Lund. Men det va innan dom flyttade, så det är många år sedan.

Kollat med närmsta tools?

Tobas skrev:
Jag tror jag köpt min på tools (då Eksandhs) i Lund. Men det va innan dom flyttade, så det är många år sedan.

Kollat med närmsta tools?
Nä, faktiskt inte, Tools är inte vanligaste butiken här i Stockholm, men jag ska kolla upp det.

Tack för tipset :)

stomneby skrev:
Lobomatic har kolla sidan 50 i deras katalog [länk]
Sedan så gäller det att hitta en återförsäljare.
O, tack, det var en trevlig katalog, tänk vad mycket prylar det finns som man inte visste att dom fanns.

Har du kollat med Sifvert? Dom har butik i västberga med rätt mycket bits och hylsor utöver all skruv.
http://www.sifvert-skruv.se/sv/kontakt/butik/

(En vänlig varning. Det är en farlig butik. Dom har allt i skruvväg man kan tänkas behöva) ;)

Flinks säljer lobomatic, brukar köpa deras kombinerade borr/gäng/försänkare bits där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.