Peter2400 Peter2400 skrev:
Lite långa kanske, men det kanske inte gör något, 3,5 mm borde du väl få plats med?
[länk]
Nämen, där är de ju!!

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Kontakta Sifvert-skruv. De kan allt om infästning. Om de inte har skruven i fråga i lager kan de nog leta upp den. De kan enligt egen uppgift ibland tillverka skruv också.
www.sifvert-skruv.se
Kollade deras katalog, men gick bet. Tack iaf. Besöker Hornbach först. Därefter möjligen förnyad k9ntakt med Sifverts.

Fulkemisten
Ja. Deras katalog är också lite jobbig då den är typ över 350 sidor och man inte vet var man ska börja. Lätt att missa en artikel, sen katalogför de som sagt inte allting. Finns det inte på Hornbach så ring och prata med Sifverts.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Alternativ 2:
Här har du en skruv 4,0x70. Den kan du nästan dra i utan att borra.
Men att borra upp 1 mm borde väl då bra?
Borra upp, eller hellre borra nya hål på4 mm är görbart.
Länk?

Har du kollat vad donen tillåter för storlek på skruvskallar, till mina don behövs inga små skallar.

F Fixar_Krille skrev:
Har du kollat vad donen tillåter för storlek på skruvskallar, till mina don behövs inga små skallar.
Tror att
F Fixar_Krille skrev:
Kollade igår. Montageskruvskalle funkar.

dadid dadid skrev:
Länk?
Det la jag till i mitt inlägg efter en minut. Du är för snabb :)

Elavdelningen på Hornbach visade sig vara den guldgruva jag sökt.
Förmodar att de 100 mm långa skruvarna är tänkta till att montera eldosor mot träreglar.

• Ventilationsrörskoppling fastskruvad mot en vit vägg, synliga skruvhål på kopplingens fläns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Fulkemisten
Ja, Hornbach överraskar emellanåt. Vad blev det för diameter på skruvarna?

3,5x100 dvs den som Peter2400 länkade till ovan.

• Gilla
Peter2400 och 2 till
  • Laddar…
P
Sådana har jag letat efter. Brukar spika fast dosorna men det blir extra jobb om de hamnar fel.

• Gilla
dadid
  • Laddar…
Fulkemisten
Perfekt ju. Hade samma problem här om månaden. Skulle sätta upp en gardinskena och hade 70 mm till trä att fästa bakom takskivorna just där den skulle sitta. Det blev en annan lösning men långa smala skruv löser en del problem faktiskt. Får bli en sväng att införskaffa till bra-att-ha-lådan i sortimentboxen.

• Gilla
dadid
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.