För infästning av anslutningsringen till mina tilluftsdon behöver jag en attans så slank skruv.
Jag lyckas bara inte finna en dylik
Skruven skulle behöva vara ca 70mm med diameter ca 3mm
Montageskruv passar dåligt, då hålen inte är alldeles lätta att borra upp. De sitter så nära kanten.
25 Spräckpanel
20 Puts
23 Luftspalt
13 Gips
Ring av galvad plåt med hål ca 3,5mm
Tips och idéer emotses med stor nyfikenhet!
Jag lyckas bara inte finna en dylik
Skruven skulle behöva vara ca 70mm med diameter ca 3mm
Montageskruv passar dåligt, då hålen inte är alldeles lätta att borra upp. De sitter så nära kanten.
25 Spräckpanel
20 Puts
23 Luftspalt
13 Gips
Ring av galvad plåt med hål ca 3,5mm
Tips och idéer emotses med stor nyfikenhet!
Produkter som diskuteras: "Montageskruv"
Montageskruv
Montageskruvar kännetecknas av ett förstorat skruvhuvud som inte sjunker in i materialet efter skruvdragning. Dessa skruvar är idealiska för tillämpningar där man vill ha ett synligt montage, eftersom skruvhuvudet förblir synligt på ytan
Läs mer
Produkter som diskuteras: "listskruv"
Golv- & listskruv
Golv- och listskruvar är specialdesignade för att användas vid fästning av golv, lister och socklar. Dessa skruvar har ofta en tunn profil och en liten huvuddiameter för att minimera synligheten när de är på plats, samtidigt som de ger en
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 297 inlägg
Trallskruv med xtra trälapp på vinden)
Produkter som diskuteras: "Trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Jag vet inte vad du vill uppnå riktigt är det att få stosen att sluta tätt mot taket eller bara som ren infästning till dina flexslangar? Om det bara är att stosen skall sitta ihop med flexslangen så tar du en vanlig plåtskruv (typ 12 mm)och skruvar från insidan don rätt in i flexslangens plåtförstärkning........ ja så brukar jag göra iaf
Gäller det infästning av själva stosen mot takgipsen så såga ur en bit plywood (typ 7 mm) , dela den på mitten och sätt på plats i hålet innan du sätter tillbaka stosen och skruvar fast den.
Nja, stosen sitter lite väl bra fast i flexdämparen. det är lite av problemet. Jag är rädd att jag skadar dämparen om jag tar loss stosen för att komma åt luftspalten.E egge80 skrev:Jag vet inte vad du vill uppnå riktigt är det att få stosen att sluta tätt mot taket eller bara som ren infästning till dina flexslangar? Om det bara är att stosen skall sitta ihop med flexslangen så tar du en vanlig plåtskruv (typ 12 mm)och skruvar från insidan don rätt in i flexslangens plåtförstärkning........ ja så brukar jag göra iaf
En lång smal skruv vore så himla enkelt
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Ta skruv av tillräcklig längd, kanske 5 mm dia. Och brickor i lämplig storlek för skruven.
Och sätt skruven utanför stosens kant, så brickorna håller stosen.
Ventilkåpan som skall dit har väl tillräckligt stor diameter för att dölja skruven då?
Och sätt skruven utanför stosens kant, så brickorna håller stosen.
Ventilkåpan som skall dit har väl tillräckligt stor diameter för att dölja skruven då?
Kontakta Sifvert-skruv. De kan allt om infästning. Om de inte har skruven i fråga i lager kan de nog leta upp den. De kan enligt egen uppgift ibland tillverka skruv också.
www.sifvert-skruv.se
www.sifvert-skruv.se
Bästa svaret
Lite långa kanske, men det kanske inte gör något, 3,5 mm borde du väl få plats med?
https://www.hornbach.se/shop/Regelskruv-FXTB-3-5x100-mm-FZB-10-styck/8498107/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/Regelskruv-FXTB-3-5x100-mm-FZB-10-styck/8498107/artikel-detaljer.html