Har du någon som säljer begagnade prylar i närheten så fråga där. Hittade en likadan nyckel hos en i Kalmar, han hade massor av nycklar i olika storlekar och utföranden.
Fortfarande saknas de mått som efterfrågades för över 3 år sedan vilka hade talat om exakt vilken nyckel det gäller.
På den första bilden i tråden så är den undre nyckeln en Aledal 92B.
Du kan inte titta på en bild och gissa utan det är måtten som talar om vilken nyckel det handlar om och prodib har inte alla Aledal i sitt sortiment.
Prodib är en grossist som inte säljer till privatpersoner eller företag som inte jobbar med lås/säkerhet.
Ok.
Som lekman vet man ju inte vad som går och vad som inte går så jag slängde ut en blänkare. Du kunde identifiera den undre nyckeln från bilden så det tackar jag för.
Facktermerna får jag väl googla på, och leta rätt på det där skjutmåttet som alltid får fötter, och skaka fram måtten som behövs. Kan du identifiera nyckeln bara du får rätt uppgifter?
Till er som hade nycklar liggande: tack på förhand. Jag har ingen aning om vad sånt här kostar och om det är horribelt dyrt lär jag återkomma till er...
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.