Söker nyckel nr3 till inomhusdörr med ASSA-lås.
Det finns universalnycklar tex 404-2 men jag vill att nyckeln bara ska passa detta lås, dvs ingen annan dörr och nyckeln ska inte passa i andra dörrar.
Jag kan tänka mig köpa en begagnad nyckel för låssmed säljer bara universalnycklar som passar alla dörrar.
Alternativt byta låskista och säkrare nyckel.
Bild på nr 2 och 4. Tips?

• Två metallnycklar för ASSA-lås ligger på en ljus yta, märkta med nummer 2 och 4, används för inomhusdörrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kontakta en låssmed och fråga och om de inte har så kontakta en som låssmed som existerat längre.
De finns de som har dom kvar fortfarande, ring runt till alla olika låssmeder du hittar så lär du få tag i en nyckel.
Annars ha koll på loppmarknader samt tradera.

Om du vill ha liknande fast med lite bättre låsning så är det låshus 2011 eller 2016 med låscylinder.
Ritning av ett låshus med mätangivelser och perspektiv, relaterat till diskussion om nycklar och bättre lås som låshus 2011 eller 2016.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tyvärr är 2011 ganska dyrt men 2016 går att hitta billigare.

• Gilla
DagSa
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Kontakta en låssmed och fråga och om de inte har så kontakta en som låssmed som existerat längre.
De finns de som har dom kvar fortfarande, ring runt till alla olika låssmeder du hittar så lär du få tag i en nyckel.
Annars ha koll på loppmarknader samt tradera.

Om du vill ha liknande fast med lite bättre låsning så är det låshus 2011 eller 2016 med låscylinder.
[bild]
Tyvärr är 2011 ganska dyrt men 2016 går att hitta billigare.
Tack för utförligt svar. Jo till slut hittade jag en låssmed som letade bland hyllvärmare och hittade två nycklar till mig.
Alternativet hade varit nytt lås inkl en nyckel från Jula vilket skulle vara billigare (99kr) men inte samma 60-tals kvalitet.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.