Tjo! Söker dessa "legoklossar" .. i någon variant.. är nyfiken på om de finns och hur de fungerar (och vad de kostar). Har aldrig sett något liknande och det ser kul ut...

Jag har försökt googla för att hitta tillverkare men gått bet.. har också letat efter liknande (dvs andra varianter av "snabbygge" av bäckfåror/vattenlek/vattenfall.. ) men inte hittat nått heller..

Så har ni tråkigt och/eller tips.. hjälp mig gärna..

Plastmoduler som används för att bygga en konstgjord bäckfåra/vattenfall i en trädgård. De är formade för att efterlikna en naturlig bäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(screenprint)

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Tjo! Söker dessa "legoklossar" .. i någon variant.. är nyfiken på om de finns och hur de fungerar (och vad de kostar). Har aldrig sett något liknande och det ser kul ut...

Jag har försökt googla för att hitta tillverkare men gått bet.. har också letat efter liknande (dvs andra varianter av "snabbygge" av bäckfåror/vattenlek/vattenfall.. ) men inte hittat nått heller..

Så har ni tråkigt och/eller tips.. hjälp mig gärna..

[bild]
(screenprint)
Jag gav det ett försök: Challenge accepted.
Hittade lite saker som tydde på att det kom från ett tiktok-klipp. Fanns lite olika ingångar på bla pinterest (där du antagligen hittade det?)

Men hittar det inte på nätet sen, har provat med bildsök, olika engelska fraser, att översätta till kinsesiska också och söka osv.

Det jag hittar är vattenfall i gjuten plast och sen liners (med olika useenden) som man gräver ned.

Men å andra sidan skulle det nog bli snyggare med en liner och mjukare naturliga kanter/stenkanter etc. För även om man gräver igen det där på bilden litegrann så kommer ju bäckfåran, och kanterna, att vara i svart plast bara, som är svår att maskera, om man då inte ändå lägger en liner ovanpå iaf...

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jag gav det ett försök: Challenge accepted.
Hittade lite saker som tydde på att det kom från ett tiktok-klipp. Fanns lite olika ingångar på bla pinterest (där du antagligen hittade det?)

Men hittar det inte på nätet sen, har provat med bildsök, olika engelska fraser, att översätta till kinsesiska också och söka osv.

Det jag hittar är vattenfall i gjuten plast och sen liners (med olika useenden) som man gräver ned.

Men å andra sidan skulle det nog bli snyggare med en liner och mjukare naturliga kanter/stenkanter etc. För även om man gräver igen det där på bilden litegrann så kommer ju bäckfåran, och kanterna, att vara i svart plast bara, som är svår att maskera, om man då inte ändå lägger en liner ovanpå iaf...
Ja, det var via Pinterest jag fick "nys om det".. kom i nått av deras mejl "som passade mig".. och det gjorde det .. iaf sådär vid första anblick! En väldigt intressant ide med "lego".. att kunna bygga vidare som man vill.. (eller vad jag ska säga).

Jag lyckades också hitta flera bilder på pinterest.. men vissa av sajterna var det "virusvarning" på.. så jag kom inte så mycket längre där..

Sen googlade jag lite.. och hittade faktiskt företaget.. men jag får inte gå in på sajten, trots att den verkar existera..

EDIT: idag fick jag minsann komma in på sajten... 😍 måste genast kolla mer noggrant ! (tur jag skulle kolla åt dig hehe.. annars hade jag inte sett att jag "fick komma in".. !) Måste ha varit nått fel på sajten när jag höll på o leta sist (var bara access denied.. )

https://maccourtproducts.com/

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.