Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
https://www.skatepro.se/163-2946.htm dock komplett som du säkert redan sett. Men Maila & fråga om du kan få köpa muttrar lösa.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Finns nog en anledning att du inte kan köpa enbart muttern. På skruven finns någon typ av rosa gänglåsning och byter du enbart muttern är det inte troligt att den sitter kvar där så länge, utan gänglåsning.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Nog sant. Men det enda de säljer är ett komplett paket med bultar och muttrar till åtta hjul så det lockade inte direkt.thomas33 skrev:
Dessutom är gänglåsningen till för där bulten skruvas fast i ramen. Muttern skruvas sen fast längre ut där det inte finns ngn låsning.
Nu är ju grundproblemet att muttern har lossat (fabriksmonterad men på gamla inlines) så nästa gång kommer jag själv att lägga på lite gänglåsning.
Tyvärr är det så numera, att mycket säljs i stora paket och inte styckevis. Nu såg jag att en hel sats kostar 229 Kr och det är då åtta skruvar och muttrar. Troligen blir det betydligt dyrare om du skall låta någon tillverka eller modda en mutter, så den passar.
Du får köpa ett komplett paket och ta den mutter du behöver och sen sälja de andra för 50 Kr st på Blocket eller Tradera...
Du får köpa ett komplett paket och ta den mutter du behöver och sen sälja de andra för 50 Kr st på Blocket eller Tradera...
Det där är lätt fixat för den som har en svarv, borde kosta lite fikabröd. Men jag hade nog ändå köpt en sats för 229 kronor istället för att lägga energi på att leta runt (om man nu inte råkar ha en duktig svarvare i närmaste bekantskapskretsen, eller ännu hellre en egen svarv).
Tyvärr har jag inte köpt svarv än. Om du inte löst problemet innan jag hittat en sådan så lovar jag att svarva en mutter gratis bara för att det är så kul!
Tyvärr har jag inte köpt svarv än. Om du inte löst problemet innan jag hittat en sådan så lovar jag att svarva en mutter gratis bara för att det är så kul!
Klicka här för att svara