Jag söker en klaffventil i metall liknande Habo 102 fast mindre, den måste passa i ett hål som är ca 110 mm i , fyrkant. Nytt eller gammalt spelar ingen större roll, bara den fjädrande stängningen funkar. Den ska sitta i högt uppe på murstocken i pannrummet så jag vill kunna stå nere på golvet och öppna/stänga med ett snöre eller kedja.

Även om du inte har något till salu är jag tacksam för tips på var det kan finnas.

P
Brukar vara ganska bra på att hitta föremål via Google men denna gick jag bet på. De flesta nyproduktion är ju större som du säkert också märkt. Ett tips kan ju vara i begagnathandeln. Kan finnas en del gamla delar på tex byggigen.se eller om det finns någon sådan lokal verksamhet. Kan ju kolla med tex nacka byggnadsvård eller hustillhus om de har och kan skicka. Lycka till! :D

Torpälskare skrev:
Brukar vara ganska bra på att hitta föremål via Google men denna gick jag bet på. De flesta nyproduktion är ju större som du säkert också märkt. Ett tips kan ju vara i begagnathandeln. Kan finnas en del gamla delar på tex byggigen.se eller om det finns någon sådan lokal verksamhet. Kan ju kolla med tex nacka byggnadsvård eller hustillhus om de har och kan skicka. Lycka till! :D
OK, jag hade inte hört talas om Nacka Byggnadsvård så det kan ju vara värt att kolla upp. Tackar för tipset och visat engagemang:-) .

Jag har annars hittat en gammal funkismodell i samma storlek som nytillverkade. Jag funderar på att göra en distans eller adapter. En plåtlåda exempelvis, med något större yttermått än ventilens ram, och 60-70 mm djup. Men får jag tag på en i rätt storlek blir det ju elegantare.

• Gilla
Anonymiserad 135652
  • Laddar…
P
P Processengine skrev:
OK, jag hade inte hört talas om Nacka Byggnadsvård så det kan ju vara värt att kolla upp. Tackar för tipset och visat engagemang:) .

Jag har annars hittat en gammal funkismodell i samma storlek som nytillverkade. Jag funderar på att göra en distans eller adapter. En plåtlåda exempelvis, med något större yttermått än ventilens ram, och 60-70 mm djup. Men får jag tag på en i rätt storlek blir det ju elegantare.
Du fixar säkert till det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.