Finns det uttag med separat brunntändning som kan monteras med 2-facksram i en dubbel apparatdosa?

Minst 2 brunnar, varav den ena ska styras och den andra ha konstant matning. Samma fas till bägge.

Bild för uppmärksamhet (då jag inte tror att just denna har separat brunntändning).

Det behöver inte vara just Elko RS då jag även kommer att byta ram och brytare för facket bredvid. Det viktiga är att det finns dubbel ram samt 2-vägs trappbrytare som passar i serien.

Vägguttag Elko RS 3-vägs Euro infälld i vit design utan separat brunntändning.

Om det finns tips på andra alternativ för att uppnå samma funktion så tar jag gärna emot dessa också.

Tänk "hotellrum", dvs med uttag vid sängbordet och brytare som tänder/släcker taklampa samt sänglampa (utan att behöva leta efter sänglampans sladdbrytare)

Förutsättningar:
  • befintlig, infälld dubbeldosa. Kan ej ändra detta.
  • 1 st trappbrytare (för befintlig rumsbelysning)
  • 1 st brytare för styrt uttag
  • 1 st uttag med fast matning (för mobilladdare etc)
  • 1 st uttag med styrd matning.

Schneider 1820222 uttag samt 1820142
sen bara en passande ram, dock tror jag inte detta ryms i en dubbeldosa.

Finns garanterat fler alternativ, testa schneiders produktväljare, den funkar ganska fint faktiskt.

S
Är det inte bara att du köper 2st enkla uttag infällda och en dubbelram till dessa?

S SueCia skrev:
Är det inte bara att du köper 2st enkla uttag infällda och en dubbelram till dessa?
Men då finns ju ingen plats för brytarna?

S
it-snubben it-snubben skrev:
Men då finns ju ingen plats för brytarna?
Jag måste lära mig läsa bättre... Jag vet inte hur jag fick det till att det satt brytare på ett annat ställe i rummen, men som skulle styra en brunn i ditt dubbeluttag. Sorry!

E
it-snubben it-snubben skrev:
Tänk "hotellrum", dvs med uttag vid sängbordet och brytare som tänder/släcker taklampa samt sänglampa (utan att behöva leta efter sänglampans sladdbrytare)
På hotell sitter ju oftast sänglampan fast installerad och behöver inget uttag som tänds/släcks.

Den kombination du vill ha finns inte, nämligen ett uttag för 1-facksram med separat brunnständning.
Det går att lösa genom att fräsa in en till dosa bredvid dubbeldosan och sätta trefacksram med en kronbrytare (dubbeltrapp om taklampan ska skötas från fler håll och dimmerpuck inte finns) och två envägsuttag.

• Gilla
udihow
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.