Söker: Trend Vägguttag 1-vägs med klafflock jordat snabbanslutning Polarvit. E-nummer: 18 306 89 183068900
UTT INS 1-V J P-V LOCK. EAN-kod: 6438054018070
Utgått den:1 juli 2020. 183068900 har inte ersatts.
Vägguttag med klafflock, jordat, snabbanslutning, färg: polarvit, modell: Trend, e-nummer: 18 306 89, visar skruvhål och monteringsplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Behöver ersätta plastdelen som skruven fäster genom. Ägaren vill ha en likadan Trend. Tips om var man får tag på en sådan mottas tacksamt.

Lokala elbutiker, Facebook marketplace, loppis, lokala köp/säljgrupper på Facebook.

Bästa alternativet är att övertala ägaren till att byta till nyare serie.

Måste det vara med lock?

Demmpa Demmpa skrev:
Lokala elbutiker, Facebook marketplace, loppis, lokala köp/säljgrupper på Facebook.
Vet du någon som har denna skulle jag uppskatta en länk dit. Jag har sökt utan att finna, men fortsätter naturligtvis letandet. Kanske någon har en liggande?
Demmpa Demmpa skrev:
Bästa alternativet är att övertala ägaren till att byta till nyare serie.
Bäst för vem? Knappast för ägaren som bara vill ha ett uttag utbytt och specifikt önskar just denna.
Demmpa Demmpa skrev:
Måste det vara med lock?
Ja, det jag söker är ett komplett uttag.
Alternativt bara delen locket är fäst i.

Då kanske du får förbereda "ägaren" på att det han vill ha har gått ur produktion för länge sedan och en så pass udda sak som ett infällt uttag med lock torde bli svårt att hitta, det är ju inget man direkt har "liggande på hyllan".

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
E elmont skrev:
Då kanske du får förbereda "ägaren" på att det han vill ha har gått ur produktion för länge sedan
Oh, ja. Det gjorde jag redan innan jag informerade forumet om saken i första inlägget.
E elmont skrev:
och en så pass udda sak som ett infällt uttag med lock torde bli svårt att hitta, det är ju inget man direkt har "liggande på hyllan".
... även detta informerades ägaren om ...

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det verkar återkallat på grund av risk för varmgång. Kanske bäst att inte leta efter ett identiskt?

[länk]

[bild]
Återkallelsen gäller bara uttag som tillverkades under tre månader 2010, men uttag producerade innan och efter berörs inte av Återkallelsen.
Uttaget producerades fram till siste juni 2020.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Återkallelsen gäller bara uttag som tillverkades under tre månader 2010
Missade helt att det var under så kort tidsperiod. 😳

O O skrev:
Alternativt bara delen locket är fäst i
Innerdelen är lika som ett vanligt 1-vägs uttag, ska se om jag har en sådant VK i C-förrådet.

Alfredo Alfredo skrev:
Det verkar återkallat på grund av risk för varmgång. Kanske bäst att inte leta efter ett identiskt?
Just detta uttag monterades innan denna period. Så det är ingen fara.
Tack för info!👏

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.