Vet någon artikelnr eller kan hänvisa till ett dubbelt utanpåliggande lamputtag? DCL gäller väl idag men finns det bara som äldre modell är det ok.
Ska ha direktel på ena och brytare till det andra uttaget.

G gluecifer skrev:
Vet någon artikelnr eller kan hänvisa till ett dubbelt utanpåliggande lamputtag? DCL gäller väl idag men finns det bara som äldre modell är det ok.
Ska ha direktel på ena och brytare till det andra uttaget.
https://www.elbutik.se/product.html/ed-wa-lamputtag-dcl-2-vags-tak-2

Från frågor & Svar:
Hej. Är uttagen med separata ingångar eller gemensam ingång?

Svara från: Elbutik.se (03.04.2024): Hej, Tack för din fråga. Ja, det är separata plintar för uttagen. Hälsningar, Elbutik

Är det lamputtag för tak eller för vägg det ska vara? Finns även dubbelt för väggmontage.

J Josth skrev:
Är det lamputtag för tak eller för vägg det ska vara? Finns även dubbelt för väggmontage.
Tack för svar, jag ska ha till väggmontage ovanför ett fönster, ena uttaget till fönsterlampa och den andra till taklampa. Hittade ett fyrkantigt av märke Ed-Wa och så en förhöjningsram. Blir nog precis rätt!
Jag tänkte ha två Elko RS väggbrytare till taklampan, men så kom jag på att jag kanske vill dimra taklampan. Finns det någon utanpåliggande dimmer som ser ut som Elko RS, typ återfjädrande knapp? Eller blir det de gamla runda vriddimrarna då? Vill inte ha en för stor klump på väggen då skippar jag dimmer helt.

• Gilla
Cazzzz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.