Jag brukar använda ngn form av microfiberduk med tillhörande skaft när jag tvättar golv inomhus. Bild som ett exempel på detta.
För att ha den lagom blöt, och ren, så måste man ständigt lossa själva mikrofiberduken, skölja den i hink eller under rinnande vatten,, sen vrida ur den lagom mycket och så återmontera den.

Mopp med grått skaft och turkos mikrofiberduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vill effektivisera detta moment ;-)
Jag söker den optimala produkten där man t.ex. stoppar ner hela moppen i städhinken på golvet och kan trycka ur vattnet med en fotpedal utan att behöva böja sig ner, inte heller ta loss och sätta tillbaka moppen på skaftet.

Så ge mig alla produktlänkar som kan tänkas locka mig till köp, oavsett om det är TV-shop eller annan oseriös aktör :-)

• Haha
Sernando
  • Laddar…
Unikt namn
T tergo skrev:
kanske [länk]
Jag har sett den förut,.fast sådana där "hårmoppar" tycker jag bara viftar runt smutsen så det känns inte aktuellt.

Tack för förslaget hur som helst.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag brukar använda Clas Ohlson moppen med spray och ha 3 uppsättningar med rena microfiberdukar.

[länk]

Tycker att det funkar mycket bra, men det är förståss inte lervällning-smutsigt där den städmetoden används.
Det är ju en variant ja, sprayar du konstant då för att håla moppen lagom blöt?

Vi pratar inte lervälling så klart, utan normalt smutsade parkettgolv eller klinker.

M martinradbo skrev:
Jag brukar använda ngn form av microfiberduk med tillhörande skaft när jag tvättar golv inomhus. Bild som ett exempel på detta.
För att ha den lagom blöt, och ren, så måste man ständigt lossa själva mikrofiberduken, skölja den i hink eller under rinnande vatten,, sen vrida ur den lagom mycket och så återmontera den.

[bild]
Jag vill effektivisera detta moment ;-)
Jag söker den optimala produkten där man t.ex. stoppar ner hela moppen i städhinken på golvet och kan trycka ur vattnet med en fotpedal utan att behöva böja sig ner, inte heller ta loss och sätta tillbaka moppen på skaftet.

Så ge mig alla produktlänkar som kan tänkas locka mig till köp, oavsett om det är TV-shop eller annan oseriös aktör :)
Du har fel mopp!

Unikt namn
M martinradbo skrev:
Det är ju en variant ja, sprayar du konstant då för att håla moppen lagom blöt?

Vi pratar inte lervälling så klart, utan normalt smutsade parkettgolv eller klinker.
Parkettgolvet mår inte så bra av för mycket väta. Men jag sprutar lite, moppar lite och sen sprutar lite till, under hela moppandet. När/om trasan blir för grisig så sätter jag på en ny.

Man får ju en känsla för hur mycket medel som krävs och det behöver ju absolut inte vara plaskvått.

M martinradbo skrev:
Det är inte gratis att städa....

[länk]
Hygieniskt 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.