Jag har två rör med Eagle kulventil (12mm) där jag tänkt koppla in en tvättställsblandare i tvättstugan. Nu är dock dessa kulventiler i golvnivå och den soft PEX som följer med blandaren (Gustavsberg tittar vi på) är 40 cm. Vi har bänkskivan något högre än så...
Kan man byta soft PEX-rören mot längre dito på Gustavsbergs blandare?
Annars antar jag att det blir till att montera ett kopparrör som räcker upp till soft PEX-anslutningen. Lite mer omständigt bara.
Kan man byta soft PEX-rören mot längre dito på Gustavsbergs blandare?
Annars antar jag att det blir till att montera ett kopparrör som räcker upp till soft PEX-anslutningen. Lite mer omständigt bara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slangarna som sitter på blandaren är bara godkända om du låter dom vara.Så byt dom inte!
Gustavsberg håller ej med garanti om du byter ut dom.
Den enda korrekt är det som Liteavvarje redan skrivit. Kromade rör och klammer upp till blandarrören.
Tänk på att köpa korrekt klämringskoppling till din blandare som är godkända för mässingsände. Tex Conex eller Vatette.
Stödhylsa skall du dessutom använda i alla förkromade kopparrör!
Gustavsberg håller ej med garanti om du byter ut dom.
Den enda korrekt är det som Liteavvarje redan skrivit. Kromade rör och klammer upp till blandarrören.
Tänk på att köpa korrekt klämringskoppling till din blandare som är godkända för mässingsände. Tex Conex eller Vatette.
Stödhylsa skall du dessutom använda i alla förkromade kopparrör!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Veckad/klämd/skadad soft-pex på blandare
Vatten & Avlopp -
Soft Pex Blandare FFM 9000e kopplingar dimension?
Kök -
Någon risk med att soft pex kopplingen från blandaren är spänd?
Vatten & Avlopp -
Vad saknar jag för att koppla in min ”soft pex”-blandare från Gustavsberg?
Vatten & Avlopp -
Koppla blandare soft pex 10 mm till Ballofix
Vatten & Avlopp