1 112 läst ·
14 svar
1k läst
14 svar
Soffproblem???
Händer sånt här bara oss :'( Vi beställde en soffa i början av maj, säljaren sa att den troligtvis skulle levereras före semestern. Semestern började och vi var och frågade efter soffan i början av juli. Då var det annan säljare där som sa att den kommer levereras tisdag vecka 32 efter semestern, nåt annat kunde de inte ha sagt tidigare. Tisdag v. 32 ringer vi och frågar efter soffan. Nehej, den kommer om vi har tur fredag, annars senast tisdag v. 33. Tisdag v. 33 nytt samtal, den kommer på fredag. Vilket den gjorde, bara det att det var fel färg på soffan
. De lämnade kvar den och sa att vi skulle ha den så länge tills det här var utrett, så vi hade nåt att sitta i så länge. Ok, vi hann inte mer än sätta oss i soffan, BRAAAAAAAK, de hade missat att montera några ben på den så den brakade sönder. Nu står den här uppallad med hjälp av böcker. Vad ska vi göra? Det kommer ju ta minst 10 veckor till att få en ny, och vi har redan varit utan ett bra tag. Till saken hör att nu vill vi handla en soffa någon annastans (lite trötta på det stället) :-X . Vad tycker ni om detta? Är det rimligt att begära någon typ av kompensation för detta? Även om köper soffa någon annan stans. ??? Jag tycker också det är konstigt att de hela tiden hänvisat leveranstiderna till semester (den tillverkas i Italien) .På
det nya stället vi var sa de att italienarna har semester i augusti ???
det nya stället vi var sa de att italienarna har semester i augusti ???
Råkade ut för liknande när vi köpte soffa.
Trodde att vi skulle få med oss hem, men vi fick reda på att det var 11 veckors leveranstid. (De är för mycket siesta i Italien). När vi väl fick sofforna så hade de sträckt skinnet fel och råka sticka hål på skinnet på flertal ställen >
. Så det vart att vänta elva veckor till på nya soffor. Men vi fick behålla de andra så länge. Men jag tycker dock att det borde vara någon ekonomisk komp för den långa väntetiden.
Jag menar det är ju inte direkt ett hus man beställt.
Trodde att vi skulle få med oss hem, men vi fick reda på att det var 11 veckors leveranstid. (De är för mycket siesta i Italien). När vi väl fick sofforna så hade de sträckt skinnet fel och råka sticka hål på skinnet på flertal ställen >
Jag menar det är ju inte direkt ett hus man beställt.
Jisses!!!
Kontrollera vad det står i beställningen. Vi hade prisavdrag from 3 veckors försening och också möjlighet att häva köpet om förseningen blev ännu längre inskrivet i vår beställning.
Vår soffa + fåtölj var dock en vecka tidiga, så vi behövde aldrig utnyttja det.
Vi köpte våra på Skinngruppen i Stockholm i januari, kanske är färre som köper soffor då?
Kontrollera vad det står i beställningen. Vi hade prisavdrag from 3 veckors försening och också möjlighet att häva köpet om förseningen blev ännu längre inskrivet i vår beställning.
Vår soffa + fåtölj var dock en vecka tidiga, så vi behövde aldrig utnyttja det.
Vi köpte våra på Skinngruppen i Stockholm i januari, kanske är färre som köper soffor då?
Nu kommer fortsättningen............ >
. Efter åtskilliga diskussioner gick vi med på att de skulle ordna ny soffa, eftersom vi i panik sprang omkring och letade efter en soffa som fanns för snabbare leverans hittade vi en i en annan butik, samma fabrikat men annan modell. Första butiken skulle ordna denna soffa, eftersom det gick som reklamation skulle de göra allt för att detta skulle gå så snabbt som möjligt. Normal leveranstid 10-12 veckor. Max 10 skulle det i allafall ta denna gången. Butiken lovar att höra av sig med närmare datum. Efter några veckor utan besked, kontaktar jag återigen butiken, som menar att de tyvärr inte fått något ordererkännande pga av att soffan är under produktion (eftersom det skulle gå snabbt). Efter åter ett par veckor hör jag av mig igen, då har man helt plötsligt fått ett orderekännande som säger v. 45. Alltså var den inte alls under produktion vid tidigare tillfällen. Jaha, 12 veckor istället för "snabba" 10. Vecka 45 ringer jag och frågar vilken dag de kör ut soffan
. Då har den inte lämnat Italien! Så......mitt nya leveransdatum är alltså om TIDIGAST 2 veckor till. Skulle den nu (mot förmodan) dyka upp då, så har det alltså tagit från 7/5 till 21-25/11 att få denna soffa levererad. Tidigare sa jag till dem, tycker de att de bör kompensera mig är det upp till dem (vilket de inte alls var intresserade av, de tyckte det var storsint av dem att jag fick ha kvar den gröna trasiga soffan medan jag väntade på den riktiga). Men nu.......... nu tycker jag verkligen jag har rätt till någon form av kompensation.
Vad tycker ni???
Vad tycker ni???
Tack, ja, jag får trösta mig med det.
Jag tänkte jag ska de dem chansen att åstadkomma nån schysst lösning på detta. Ingen svarar på vad som kunde vara en rimligt kompensation? Det som stör mig mest (förutom att jag då aldrig verkar få soffan) är att de står och ljuger mig rakt upp i ansiktet, skyller ifrån sig, skyller till och med på oss och hävdar att de aldrig skulle sagt vissa leveranstider, och butikschefen som till slut tog över ärendet har överhuvudtaget inte ens beklagat det inträffade. Utan tycker vi ska vara nöjda eftersom vi får ha kvar den felaktiga trasiga under tiden.
jerobe skrev:
30 papp
Då får du väl göra som Amerikanarna och inte ta bort plasten från den så att den håller i några generationer.
Vilken mardröm...
Vill gärna veta var detta äger rum, så man kan undvika dem... Blir du rejält kompenserad får du gärna skriva om det också.
Kompensering är svårt, men jag tycker de ska dra av tusenlappar! I värsta fall ge er ett presentkort på motsvarande en fåtölj eller nåt. - Det är ju inte säkert att ni vill handla där igen, men presentkort verkar vara en vanlig typ av kompensation (det är väl det som kostar dem minst). Skriv ett långt brev till huvudkontoret. Eller vänta, det gjorde jag en gång och det vidarebefordrades bara till den säljaren jag hade problem med (låt aldrig siba installera något åt er)...
Äh, vet inte om det här blev särskilt vettigt, hoppas det löser sig för dig!
Vill gärna veta var detta äger rum, så man kan undvika dem... Blir du rejält kompenserad får du gärna skriva om det också.
Kompensering är svårt, men jag tycker de ska dra av tusenlappar! I värsta fall ge er ett presentkort på motsvarande en fåtölj eller nåt. - Det är ju inte säkert att ni vill handla där igen, men presentkort verkar vara en vanlig typ av kompensation (det är väl det som kostar dem minst). Skriv ett långt brev till huvudkontoret. Eller vänta, det gjorde jag en gång och det vidarebefordrades bara till den säljaren jag hade problem med (låt aldrig siba installera något åt er)...
Äh, vet inte om det här blev särskilt vettigt, hoppas det löser sig för dig!
Klicka här för att svara