21 791 läst ·
20 svar
22k läst
20 svar
sockelisolering ovan mark
Förstår inte varför man skulle använda por/iso/jackodrän ovan mark... de är ju till för att dränera... Näh, kör med något annat ovan mark - det är mitt förslag.
Är inte mineritskivor gruvligt dyra?
Är inte mineritskivor gruvligt dyra?
Var nyss inne på Parocs sajt. Är det antingen Parocs Putsskiva 131-00 eller Putsskiva 385-00 som är lämpliga om man skulle välja en minneralullskiva till sockelisoleringen? De verkar ju rätt vettiga. Här är en bra länk http://www.paroc.se/Insulation/rockwool/bi/parocbi.nsf/flatview/20020205DLIN573DA7?OpenDocumentFasting65 skrev:
Dessa borde då vara från denna firma?Kurre skrev:
http://www.tepro.se/index.asp
I vilket fall som helst så finns en del information på sidan.
Tillägg: Det var lite svårt att hitta återförsäljarsidan hos tepro, lägger in länk här.
http://www.tepro.se/category.asp?cat=24&catName=Kontakt&show=af
Troligen därför att det i och för sig är teoretiskt möjligt att göra så men..... inte ens "experterna" på Isodrän/Pordrän själva egentligen rekommenderar att göra det (det fins med som ett exempel i Pordräns material om jag minns rätt).siamthai skrev:
Jag har fått rådet mineralull + tjockputs ovan mark från alla byggare jag pratat med (140kr/m2+moms för materialet), arbetskostnad 1timme/m2 á 300kr+moms (=440kr/m2+ moms = 550kr/m2) Dyrt? Tycker inte jag...
JoGi
Klicka här för att svara