Förstår inte varför man skulle använda por/iso/jackodrän ovan mark... de är ju till för att dränera... Näh, kör med något annat ovan mark - det är mitt förslag.

Är inte mineritskivor gruvligt dyra?
 
Kurre skrev:
Nä, dom kom härifrån:
[länk]

Hette visst Pyrok std.
Den tackar vi för, ytterligare en sida med information.
Tänk fall det fanns någon som samlat alla bra beskrivningar som finns. Många pdf-filer är det som tar plats i datorn..
 
Kurre,

Du sa att du använde Pyrok std. Varför inte Masterclad eller Masterfacade?
Masterfacade borde väl lämpa sig bättre vid putsning.

//Jonas
 
siamthai skrev:
Tacksam för alla råd jag fått. Har ännu inte hört någon som använt Por-/Isodrän ovan mark.

- - - Björn :D
Troligen därför att det i och för sig är teoretiskt möjligt att göra så men..... inte ens "experterna" på Isodrän/Pordrän själva egentligen rekommenderar att göra det (det fins med som ett exempel i Pordräns material om jag minns rätt).

Jag har fått rådet mineralull + tjockputs ovan mark från alla byggare jag pratat med (140kr/m2+moms för materialet), arbetskostnad 1timme/m2 á 300kr+moms (=440kr/m2+ moms = 550kr/m2) Dyrt? Tycker inte jag...

JoGi

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.