Hejsan
Vi har byggt om badrummet och tagit bort radiatorn och när rörmokaren drog om rören så ser det numera ut så här i rummet bredvid badrummet. Nån som har nån bra idé på hur man ska snygga till detta?
 
  • Vägggenomföring av vattenrör i hörnet av ett rum med trägolv och vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hjulbent skrev:
Finns en uppsjö av varianter täckbrickor, du kan se olika här och var det finns
www.google.com/search?q=täckbrickor+elementrör&oq=täckbrikor+&aqs=chrome.2.69i57j0l5.9938j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Kapar man ytterröret jäms med golvet då?
 
H
Inte mycket annat att göra om det ska bli snyggt
 
Ordet du letar efter är ”stos”.
 
M
Kapa skyddsröret, sätt på en täckbricka, sätt på ett PEX skyddsrör (tror LK har) och måla kopplingarna vita.
Ev. kan du till och med skippa täckbrickan, skyddsröret täcker säkert skarven ändå.

Blir lite arbete men det kommer bli bra.
 
M
Hmmm... kanske inte heter skyddsrör det jag tänker på, men det är som ett extra rör du kan snäppa på, ska kolla om jag hittar det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.