Hej!
Har ett inglasat uterum med golvvärme på 25 kvm, 3-säsong, platta på mark och klinker.
Har tänkt komplettera golvvärmen (el) med en gasolvärmare. Golvvärmen tar ju sin stund om man får för sig att använda det, och har inte tänkt ha på det jämnt pga kostnaden.
Tänkte först gasolvärmare, sedan har jag läst att det är dumt eftersom det är rätt tätt (kan väl iofs lösas med ett kolmonoxidlarm..) och att gasolflaskorna kan börja läcka varma sommardagar.
Således, har någon tips på en snygg värmefläkt med ungefär liknande design som denna?
http://www.jula.se/catalog/bygg-och...ppna-spisar/gasolkaminer/gasolvarmare-411143/
Mvh Johan
Har ett inglasat uterum med golvvärme på 25 kvm, 3-säsong, platta på mark och klinker.
Har tänkt komplettera golvvärmen (el) med en gasolvärmare. Golvvärmen tar ju sin stund om man får för sig att använda det, och har inte tänkt ha på det jämnt pga kostnaden.
Tänkte först gasolvärmare, sedan har jag läst att det är dumt eftersom det är rätt tätt (kan väl iofs lösas med ett kolmonoxidlarm..) och att gasolflaskorna kan börja läcka varma sommardagar.
Således, har någon tips på en snygg värmefläkt med ungefär liknande design som denna?
http://www.jula.se/catalog/bygg-och...ppna-spisar/gasolkaminer/gasolvarmare-411143/
Mvh Johan
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
En värmefläkt som är så där stor som den där gasolvärmaren skulle nog värma upp alldeles för mycket. En mer lagom värmefläkt som http://www.jula.se/catalog/bygg-och...armning/varmeflaktar/varmeflakt-411077/#tab02 är ju inte större än 22 x 27 x 13 cm och blir ju nästan osynlig.S johd01 skrev:
Om den gasolvärmare du länkar till står det ju att den bara får användas i utomhus eller i uterum med minst 25 % öppen väggyta så naturligtvis ska du inte ha den, den verkar också ha alldeles för mycket effekt för ett rum på 25 kvm. Den som Liteavvarje tipsar om har ju betydligt lägre effekt så det är ju lägre krav på ventilation för den men även i bruksanvisningen för den finns det krav på vädring. I husvagnar har man ju aldrig gasolflaskan inne i husvagnen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
