Hej, håller på att dra om en del värmerör (stål/gjutjärn) med pex (rör i rör) och vill koppla in mot befintliga radiatorer. Men jag vill behålla stålrören där de kommer upp från golvet och ansluter mot radiatorn. För att det är snyggt.
Finns någon snygg skarv/koppling att skarva med? En vanlig klämringskoppling blir rätt så stadig även om man sätter den vid golvet. Stålrören är 25mm och 40mm.
Har sett att det finns en Megapress presskoppling för stålrör, den ser ganska tunn ut nån som har testat den?
Finns någon snygg skarv/koppling att skarva med? En vanlig klämringskoppling blir rätt så stadig även om man sätter den vid golvet. Stålrören är 25mm och 40mm.
Har sett att det finns en Megapress presskoppling för stålrör, den ser ganska tunn ut nån som har testat den?
Jag hade gått över från pex till koppar istället
du menar nån sån här slags koppling nere vid golvet, och sen koppar på de synliga rören mot radiatorn.
ja det kan funka men jag gillar stålrören, de är grova och har lite patina.
såg att man kan gänga stålrören, då kan man koppla på en motsvarande som borde kunna sticka ner lite i ytter röret, kanske blir ok ändå.
ja det kan funka men jag gillar stålrören, de är grova och har lite patina.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
såg att man kan gänga stålrören, då kan man koppla på en motsvarande som borde kunna sticka ner lite i ytter röret, kanske blir ok ändå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara

