11 076 läst ·
77 svar
11k läst
77 svar
Snösmältningsmatta?
Jag börjar med att göra det i tanken så får vi se hur det blir i verklighetenhenke_benke skrev:
värmemattor är ingen ny teknik. varken el eller "vatten"L Lärospånet skrev:Jag börjar med att göra det i tanken så får vi se hur det blir i verklighetenMan måste ju testa "nya" tekniker för att ta sig framåt i utvecklingen, många saker är inte särskilt lyckade eller alltför orealistiska - medan andra blir bra. LED är ju ett exempel på något som blev väldigt bra, men jag är fortfarande skeptisk till t ex förarlösa bilar som ju trots min tveksamhet tycks bli en del av vår snara framtid. När dom förarlösa slungorna och snösvängarna kommer farande kommer i alla fall jag att hålla rejält säkerhetsavstånd!
![]()
Nej precis, därav citationstecknen " runt "ny" - fast å andra sidan måste ju också den tekniken ha utvecklats något sedan den först började implementeras (på -1960-talet uppfattar jag det utifrån ovanstående inlägg - men sen kan säkert någon komma och bevisa att det testades med ånga på någon plats i New York redan 1890 etc). Och om man ska vara riktigt strikt är ju knappt något nytt någonsin - utan bara vidareutveckling av äldre teknik. Eller så kan man tänka tvärtom - att smälta snö med el/vatten-ledningar är ju ett nytt påfund om man betraktar hela snöröjningens säkert mångtusenåriga historia.henke_benke skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden