L
henke_benke skrev:
blir dyrt allt du ska göra
Jag börjar med att göra det i tanken så får vi se hur det blir i verkligheten :) Man måste ju testa "nya" tekniker för att ta sig framåt i utvecklingen, många saker är inte särskilt lyckade eller alltför orealistiska - medan andra blir bra. LED är ju ett exempel på något som blev väldigt bra, men jag är fortfarande skeptisk till t ex förarlösa bilar som ju trots min tveksamhet tycks bli en del av vår snara framtid. När dom förarlösa slungorna och snösvängarna kommer farande kommer i alla fall jag att hålla rejält säkerhetsavstånd! :)

H
L Lärospånet skrev:
Jag börjar med att göra det i tanken så får vi se hur det blir i verkligheten :) Man måste ju testa "nya" tekniker för att ta sig framåt i utvecklingen, många saker är inte särskilt lyckade eller alltför orealistiska - medan andra blir bra. LED är ju ett exempel på något som blev väldigt bra, men jag är fortfarande skeptisk till t ex förarlösa bilar som ju trots min tveksamhet tycks bli en del av vår snara framtid. När dom förarlösa slungorna och snösvängarna kommer farande kommer i alla fall jag att hålla rejält säkerhetsavstånd! :)
värmemattor är ingen ny teknik. varken el eller "vatten"

L
henke_benke skrev:
värmemattor är ingen ny teknik. varken el eller "vatten"
Nej precis, därav citationstecknen " runt "ny" - fast å andra sidan måste ju också den tekniken ha utvecklats något sedan den först började implementeras (på -1960-talet uppfattar jag det utifrån ovanstående inlägg - men sen kan säkert någon komma och bevisa att det testades med ånga på någon plats i New York redan 1890 etc). Och om man ska vara riktigt strikt är ju knappt något nytt någonsin - utan bara vidareutveckling av äldre teknik. Eller så kan man tänka tvärtom - att smälta snö med el/vatten-ledningar är ju ett nytt påfund om man betraktar hela snöröjningens säkert mångtusenåriga historia.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.