Har en Stiga Duo line som har funkat klockrent i alla år. Nu startar den helt plötsligt inte. När jag kikade runt så upptäckte jag att en slang hängde löst. Den grövre slangen ovanför är bränsleslangen. Någon kunnig som vet hur/var den ska sitta?

Tacksam för svar!

• En lös slang syns på en gräsklipparmotor, med en tjockare bränsleslang ovanför. Skruvar och motorfäste synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en Stiga snöslunga med lös bränsleslang ovan motor, skiftnyckel överst på maskinen och däcket synligt nederst.
    Skapa konto
  • Närbild på en Stiga Snow Buster med produktinformation. En bränsleslang syns hänga löst i bakgrunden.
    Skapa konto
R Roopon skrev:
Har en Stiga Duo line som har funkat klockrent i alla år. Nu startar den helt plötsligt inte. När jag kikade runt så upptäckte jag att en slang hängde löst. Den grövre slangen ovanför är bränsleslangen. Någon kunnig som vet hur/var den ska sitta?

Tacksam för svar!
Tycker att det ser ut som en elkabel(förmodligen för att montera lyse el. handtagsvärmare). Att den inte startar har nog någon annan förklaring. Förgasare som beckat igen pga av stillestånd och ej dränerad före avställning. Mindre troligt med tändningsfel.

Okej, tack för svar! Tips på hur man fixar det på ett enkelt sätt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.