Tjabba

Bor i Lappland och har min första säsong som husägare. Området jag vill hålla fritt från snö (se bifogad bild) är för stort att ploga/skotta för hand så har tänkt skaffa en slunga för ändamålet.

Har kollat på en Toro 928 alt en 1028 (om det nu behövs den större). Jag vet att en traktor eller dylikt är det absolut bästa men finns inte tid att skaffa en sådan maskin, ekonomi eller plats att husera den för rep/underhåll/förvaring heller.

Vad tror ni som har liknande ytor? Underlaget är av grus, men det ska inte vara något problem vad jag läst.
Bredden är för övrigt runt 20 meter.

Tack på förhand!

• Satellitbild som visar ett område i Lappland som användaren vill hålla fritt från snö, markerat med en linje som uppskattar bredden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en mindre uppfart än du, cirka 8x10 meter och köpte en Toro 928 för två år sedan. Tyckte att jag tog i, men när det är mycket snö eller sursnö så behövs den. Om jag var du så skulle jag köpa en större. Så stor du har råd med. Vi har också grus som underlag och det är inte så kul när man råkar köra genom en massa grus i nya slungan. Försök att packa den första snön så hårt du kan så du får ett bra underlag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.