P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Har du småbarn som leker runt huset så är det en bra livförsäkring med snö/israsskydd.
Och även för andra naturligtvis...
Dom isflaken som rasa ner från vårat tak när det töade hade man garanterat inte överlevt om de träffat i huvudet. De största var nog ca 50cm långa och decimetern tjocka. Trodde hus braka ihop när allt rasa ner på en tillbyggnad i ett plan med platt tak.
Och även för andra naturligtvis...
Dom isflaken som rasa ner från vårat tak när det töade hade man garanterat inte överlevt om de träffat i huvudet. De största var nog ca 50cm långa och decimetern tjocka. Trodde hus braka ihop när allt rasa ner på en tillbyggnad i ett plan med platt tak.
Ejfel. Jag är medveten om att ditt inlägg snart är två år gammalt, men chansar i alla fall. På fritidshuset har vi 38 graders taklutning och Plannja Royal, inget snörasskydd. Jag behöver väl inte säga mer om hur det ser ut nedanför, blockerad garagedörr och flera ton snö på terassgolvet
Det skydd som du har, är det Plannjas eget? Är det svårt att montera för en normalhändig person?
Det skydd som du har, är det Plannjas eget? Är det svårt att montera för en normalhändig person?
Det där är Welands snörasskydd.
http://www.welandstal.se/default.asp?ID=SNOERASSKYDD_PROFILDURK&sLang=sv-se
Det är monterbart av en händig person. Skruvas fast med staps.
Andra leverantörer av taksäkerhet är bl.a. CW Lundberg och Lindab. Alla tre får anses vara ganska likvärdiga.
http://www.welandstal.se/default.asp?ID=SNOERASSKYDD_PROFILDURK&sLang=sv-se
Det är monterbart av en händig person. Skruvas fast med staps.
Andra leverantörer av taksäkerhet är bl.a. CW Lundberg och Lindab. Alla tre får anses vara ganska likvärdiga.
Å tack för ett snabbt svar. Welands hemsida ger ju en hel del information, skall studeras närmare. Det verkar som att sommarjobbet är räddat, det här blir bara ett delprojekt. Jag återkommer senare med mina frågor.
Klicka här för att svara