Hej
Som ni ser på bilden så smälter snön på taket över vinden. Vinden är inte isolerad mer än isoleringen i golvet/taket på övervåningen.
På golvet har jag spånskivor.
På Gavel har jag 2 ventiler på vardera sida.
Är det värme som läcker ut genom taket?
Som ni ser på bilden så smälter snön på taket över vinden. Vinden är inte isolerad mer än isoleringen i golvet/taket på övervåningen.
På golvet har jag spånskivor.
På Gavel har jag 2 ventiler på vardera sida.
Är det värme som läcker ut genom taket?
Ja, det är väl sämre isolerat/extra varmt just där. Många cannabisodlingar som åkt på att byggnaderna saknar snö på taket så att säga. Nu säger jag inte att du odlar det men det är ju värmen i ett relativt oisolerat tak som snälter snön.
Redigerat:
Innebär det att värmen läcker ut genom taket på övervåningen och ut i vinden?
Som sagt! Vinden är helt oisolerat.
Som sagt! Vinden är helt oisolerat.
Krokben skrev:
Är det skorsten eller ventilation som sticker upp genom taket?A Ali83 skrev:
Det är inte den som ger att det är lokalt lite varmare i taket kring den.
Yeah,man!Krokben skrev:
- “Thou shalt eat the herb of the field.” Genesis 3:18
Det är ventilation från badrummet.
VentilationM mattoys skrev:
M mattoys skrev:
Tycker att det låter konstigt att avluften från badrummet kan smälta så mycket snö i en sådan rektangel dessutom. Såvida du inte har bastu där. Nej jag tror på det jag sade tidigare, antingen är det så att du råkar ha ÄNNU sämre isolering precis där snön smälter (nu vet jag att vinden är oisolerad) eller har något som värmer på vinden.
Jag har sidovind på den högra där jag har ett element för att ha värme. Den måste vara dålig isolerad så att värmen läcker ut på vinden.
Snön smälte knappt något på framsidan. Sidovinden måste vara boven.
Snön smälte knappt något på framsidan. Sidovinden måste vara boven.
Krokben skrev:
Tycker att det låter konstigt att avluften från badrummet kan smälta så mycket snö i en sådan rektangel dessutom. Såvida du inte har bastu där. Nej jag tror på det jag sade tidigare, antingen är det så att du råkar ha ÄNNU sämre isolering precis där snön smälter (nu vet jag att vinden är oisolerad) eller har något som värmer på vinden.
Krokben skrev:
Tycker att det låter konstigt att jag har en sidovind som jag satte en element på och den är dålig isolerad. Man ser också att snön smälter mer på den högra avluften från badrummet kan smälta så mycket snö i en sådan rektangel dessutom. Såvida du inte har bastu där. Nej jag tror på det jag sade tidigare, antingen är det så att du råkar ha ÄNNU sämre isolering precis där snön smälter (nu vet jag att vinden är oisolerad) eller har något som värmer på vinden.
Klicka här för att svara
