_Mikael_ skrev:
Jag har stenar som likt isberg sticker upp ett par centimeter här och där i gräsmattan. Jag vill ta bort ett ca 20 cm för att inte förstöra gräsklipparen varje sommar.

Stenarna är ganska spetsiga, skulle det funka att i stället för att hyra en tung tryckluftsborrmaskin ta en vanlig slagborrmaskin med en någorlunda grov borr och göra mindre hål än de 30-35 mm som verkar rekommenderas här?
Samma som ovan, fast i mindre skala...

Jag hade ryggar (typ limpor) som stack upp ur gräsmattan på flera ställen, vilket inte funkar så bra med robotklippare. Tog en vinkelkap och skivade limporna (typ 2 cm breda), tog en större hammare och slog på den så de bröts av. Vissa körde jag 2-3-4 lager innan de var nere i gräsmattan och kunde täckas med jord. Funkade jättebra, fast det dammar ju en del... Använd hörsel, mun och skyddsglasögon om du ska prova..
 
Redigerat:
VART köper man billig snigeldynamit?

Hittade dynacem som kostar cirka hälften av svenska priserna, någon som testat?
 
rickard_89 skrev:
VART köper man billig snigeldynamit?

Hittade dynacem som kostar cirka hälften av svenska priserna, någon som testat?
Det är med sörsta sannolikhet samma innehåll (kalk och cement enligt säkerhetsbladet) så det kan inte spela någon roll.

VART? Norrut förr min del. ;)
 
Jag ska till Gdansk nästa vecka, kan köpa med en pall om intresse finnes.
 
tog med lite nu när jag var ner till Polen om nån är sugen på o testa.
 
  • Gilla
Niktur
  • Laddar…
Är det någon som har provat Dynacem? Funkar den?
 
Jag håller precis på med nu har hällt i lördags i första raden och igår i den andra. Borrade med 40 mm borr och avstånd ca 40 cm
20160404_125152.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Japp nu en vecka efter har det spruckit mer än jag trodde. Obs att berget är ca 2.5 meter bred.

20160410_163718.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lakritsianen
  • Laddar…
Jag testade snigeldynamit för första gången idag. Dock stötte jag på problem. Efter ca 60 sekunder började massan stelna och tillslut fick jag pela i massan i hålen med en pinne för den var så tjockflytande.
I början var den lika flytande som jag sett den ska vara på instruktionsfilmen.

Någon som vet vad som blev galet?
 
kan vara för lite vatten eller fel temperatur på vatten.
när jag blandade så hade jag varmtvatten (ej hett)
läste du noga instruktionen,
 
Gallahad skrev:
Jag testade snigeldynamit för första gången idag. Dock stötte jag på problem. Efter ca 60 sekunder började massan stelna och tillslut fick jag pela i massan i hålen med en pinne för den var så tjockflytande.
I början var den lika flytande som jag sett den ska vara på instruktionsfilmen.

Någon som vet vad som blev galet?
För varmt eller för lite vatten ?
 
Det var kallt vatten direkt från kranen och ganska exakt 0,4 liter.
Jag rörde däremot med betongvisp och det kändes som att det blev varmt av det.

Frågan är om det fortfarande kan expandera som det är tänkt?
 
Skulle säga för lite vatten, men ja det stelnar snabbt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.