Jag har ett antal snickerimaskiner av äldre modell som jag ska göra mig av med. Mycket gedigna och av den typ som man knappt inte kan hitta idag. Maskinerna har tillhört ett möbelsnickeri men jag vet inte speciellt mycket om dessa själv. (Om någon har lite mer bakgrundsinformation, även om man inte är direkt intresserad av att köpa, så vore det uppskattat om ni vill dela med er)

Nedan följer en listning med bredd, djup och höjd i cm tillsammans med lite bilder. Till detta följer en hel del tillbehör, rullställningar, fräsar, klingor och en massa saker som jag inte har en aning om. Företrädesvis avyttras allt tillsammans.

Pris diskuteras och köpare hämtar på plats, strax utanför Karlskrona.

Bandputsmaskin
B: 350, D: 150, H: 150.
Gammal bandputsmaskin i ett snickeri med tillbehör och arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal hyvelmaskin i en verkstad med gula skydd och tillbyggt bord, omgiven av andra snickeriverktyg.
Skapa konto

Tappmaskin
B: 105, D: 125, H: 130.
Äldre snickerimaskin i verkstad, troligtvis en hyvel med kantfräs, komplett med justeringsspakar och dammsugaranslutning.
Skapa konto
Etikett på äldre snickerimaskin med tekniska specifikationer och tillverkarens logotyp.
Skapa konto
Äldre snickerimaskin med metalldetaljer och slangar för spånsug.
Skapa konto

Hyvel med kantfräs
B: 255, D: 130, H: 82. Tillbyggt bord ingår.
Gammaldags snickerimaskin på ett verkstadsbord med diverse verktyg och tillbehör, i en verkstadsmiljö.
Skapa konto
Klart igenkännbar tillverkarplåt från "Lindås Gjuteri & Formfabriks A.B. Lindås Sweden" på äldre snickerimaskin.
Skapa konto
Äldre snickerimaskiner i en verkstad, inklusive en bandputsmaskin och en tappmaskin, med tillbehör på och runt borden.
Skapa konto
Äldre modell av en möbelsnickerimaskin i arbetsmiljö, med synliga tillbehör och spånsugsslang på golvet.
Skapa konto

Såg på gejder/vinklingsbar
D: 120. Tillbyggt bord ingår.
Närbild på en Wadkin Bursgreen metallplakett på en gammal snickerimaskin, med synlig axel och slitage.
Skapa konto
Äldre snickerimaskin i ett verkstadsrum med verktyg och tillbehör på arbetsbänken.
Skapa konto

Spånsug
Äldre snickerimaskin i ett verkstadsutrymme med träbänkar och diverse verktyg i bakgrunden.
Skapa konto
Närbild av en typskylt på en äldre svensk snickerimaskin med tillverkarinformation och modellbeteckning.
Skapa konto
Äldre snickerimaskiner i ett verkstadsutrymme med tillbehör och verktyg på arbetsbänken.
Skapa konto

Uppdatering med priser och fabrikat. Företrädesvis avyttras allt tillsammans för endast 10000 Kr, annars pris enligt nedan.

Bandputsmaskin (Buerkle): 3500 Kr
B: 350, D: 150, H: 150
Tappmaskin (Jonsereds): 3000 Kr
B: 105, D: 125, H: 130
Hyvel med kantfräs: 5000 Kr
B: 255, D: 130, H: 82. Tillbyggt bord ingår
Radialkap (Wadkin Bursgreen): 3000 Kr
D: 120
Fläkt (Svenska Fläktfabriken): 800 Kr

Hej,
Finns tappmaskinen kvar?
Mvh.
Michael

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.