Vi har beställt kök av en lokal snickare. Skåpen skall vara innanför liggande.
Jag tycker att de s.k. moderna gångjärnen är väldigt fula och vill helst slippa dem,
vill alltså ha synliga "gammaldags" gångjärn. Tvekar dock p.g.a. att vi blivit avrådda från detta. Någon som har erfarenhet om det är några nackdelar med synliga gammaldags gångjärn ?
Jag tycker att de s.k. moderna gångjärnen är väldigt fula och vill helst slippa dem,
vill alltså ha synliga "gammaldags" gångjärn. Tvekar dock p.g.a. att vi blivit avrådda från detta. Någon som har erfarenhet om det är några nackdelar med synliga gammaldags gångjärn ?
en förre detta kollega monterade ett årslövs kök med utanpå liggande gångjärn och för att han skulle få det att se snyggt ut så kunde han inte använda vatten pass utan fick justera så gott han kunde för att luckan inte skulle hänga snett
Vi har ett snickarbyggt kök. Innanförliggande luckor & inmålade tappgångjärn var ett måste! Vår snickare högg in gångjärnen när stommen var på plats & hade inga större problem med att få luckorna raka. Har snäpplås från Sollefteå Antik som fungerar utmärkt & är vackra att se på när luckan är öppen!
Klicka här för att svara

