Jag har gjort en utbyggnad av mitt hus och byggt ihop allt med min gäststuga på tomten för att få ett extra rum.
Nu har jag börjat måla och upptäcker att taket från utbyggnaden är snett. Det skiljer 4 cm från om man jämför med det högra och det vänstra hörnet. Jag frågade snickaren idag kring detta, som säger att han bara följt takstolen, att golvet är rakt och att det kommer se bra ut med en list.
Är detta rimligt att det kan vara såhär? Jag har betalat massa pengar för detta och vill inte ha ett snett tak. Kan någon, som kan mer än mig, förklara om det är en rimlig förklaring till att ha ett såpass snett tak.
Nu har jag börjat måla och upptäcker att taket från utbyggnaden är snett. Det skiljer 4 cm från om man jämför med det högra och det vänstra hörnet. Jag frågade snickaren idag kring detta, som säger att han bara följt takstolen, att golvet är rakt och att det kommer se bra ut med en list.
Är detta rimligt att det kan vara såhär? Jag har betalat massa pengar för detta och vill inte ha ett snett tak. Kan någon, som kan mer än mig, förklara om det är en rimlig förklaring till att ha ett såpass snett tak.
Jag tycker inte det är rimligt. Takstolar kan vara ganska skeva och diffa ganska mycket, och därför brukar man rikta när man sätter glespanel eller vilket underlag man nu har. En laser och några kilar hade löst det där snabbt vid rätt tidpunkt, nu är det dock värre då hela taket måste rivas och göras om. Är taket gipsat? Det kan nog vara lite uppförsbacke att få snickaren att göra rätt för sig.A Alexandrah skrev:Jag har gjort en utbyggnad av mitt hus och byggt ihop allt med min gäststuga på tomten för att få ett extra rum.
Nu har jag börjat måla och upptäcker att taket från utbyggnaden är snett. Det skiljer 4 cm från om man jämför med det högra och det vänstra hörnet. Jag frågade snickaren idag kring detta, som säger att han bara följt takstolen, att golvet är rakt och att det kommer se bra ut med en list.
Är detta rimligt att det kan vara såhär? Jag har betalat massa pengar för detta och vill inte ha ett snett tak. Kan någon, som kan mer än mig, förklara om det är en rimlig förklaring till att ha ett såpass snett tak.
Hej!
Ja, taket är gipsat. Jag förstod nästan att man måste riva hela taket för att få det rätt Jag har kontaktat företaget och jag hoppas att de fixar till det. Dom är inte riktigt klara hos mig än, slutfakturan är inte betald och ska ta ut en oberoende besiktningsman när allt är klart. Så fixar dom det inte nu, blir det troligtvis något de får göra efter besiktningsmannen varit där. Men hoppas verkligen dom löser detta!
Ja, taket är gipsat. Jag förstod nästan att man måste riva hela taket för att få det rätt Jag har kontaktat företaget och jag hoppas att de fixar till det. Dom är inte riktigt klara hos mig än, slutfakturan är inte betald och ska ta ut en oberoende besiktningsman när allt är klart. Så fixar dom det inte nu, blir det troligtvis något de får göra efter besiktningsmannen varit där. Men hoppas verkligen dom löser detta!
Klicka här för att svara

