Letar efter lite inspiration till min blivade snedtaksgardereob. Ni vet klassiska 1,5 plans kåk med fönster på gavlarna o garderobsplats längs med snetaket, fullhöjd fram och längst in ca 50cm. Garderoben kommer att ha sjutdörrar Kan inte komma på en praktisk lösning till inredningen. Hoppas någon kan ge lite bildinspiration! behöver hjälp! //desperat hemma fixare med massor av kläder!!(Stina)

Det beror ju på djupet vad som funkar, men så här inredde jag en klädkammare längs snedtaksväggen: hylla längst upp (jag hittade konsoler som går att reglera för lutning för länge sedan, kommer inte ihåg var, men annars har jag snickrat egna). Hyllan sitter på lagom höjd för att man ska kunna sätta en stång för kläder under. Trådbackar på hjul under. Kanske kan man sätta fickor för skor på snedtaket över trådbackarna? Har tyvärr inga bilder, det var i ett tidigare hus, men jag skickar med en ful liten bild, hoppas den är begriplig.

Förstår precis!! Tack så mycket! får nog bli nått liknande!//Stina:)

hej! vi har oxå ett sånt hus men valde IKEAgarderober som vi satte ca tre m ut från den låga väggen (vår låga vägg är 900mm hög). Garderoberna är i vinkel med en hörndel dvs de täcker även en del av den innervägg som är rak (inte lutande tak). Hörndelen ger jättemkt förvaringsurrymme. Garderoberna är ca 2.30 m höga och framkanten är hel men bakkanten och gavlar/sidor har vi sågat i vinkel utefter taklutningen. Inredningen är som en vanlig IKEAgarderob med hyllor, lådor, backart och galgstänger. Vi är supernöjda!/ Lena

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.