5 636 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
snedtak-problem
Undrar om någon har tips om hur man kan få tag på en bra förvaring som passar under ett snedtak, som utnyttjar djupet där nere, är smal upptill, mellanhög, med både lyckor och fria hyllor och som på köpet är vacker. Jag börjar tröttna på att leta.
såg i ett nummer av Gör Det Själv en beskrivning av hur man bygger en hylla till snedtak, den var inte alls dum! fanns iofs inga luckor till, men det borde ju inte vara några problem att göra till. vill/kan man inte bygga den själv kan man ju anlita en snickare...
www.gds.se
www.gds.se
Hej Tessan och tack för att du bryr dig. Visst är vi kreativa och duktiga, och jag kan väl tänka att vi skulle klara av att bygga en bokhylla som fyller utrymmet, men jag tycker ändå att det borde finnas något i den stilen, eftersom det finns massor av villor, gårdar och olika sorters hus där det finns snedtak i ett eller flera rum. Jag tänkte att om vi skaffade köksunderskåp och ställde överskåpet på framkanten, då utnyttjade vi platsen rätt bra, men jag har en dröm att få något riktigt trevligt, så vi kastade idén med köksskåp. Jag skulle gärna ha vita eller ljusgråa trämöbler, varierande i höjd, bredd, med några lådor, luckor, glasdörrar och fria hyllor. Och eftersom en stor del av renoveringen av huset är kvar, så vill vi inte lägga ut ett år på att göra själva en sådan inredning. Så om du, eller någon som läser detta, skulle mot all förmodan kunna tipsa oss om en möbel som man kan köpa i handel, och variera till en snygg hylla/skåp, då vore jag jättelycklig!
Klicka här för att svara