Byggahus.se

Snabbtvingar, tips?

1. N
    Medlem Nivå 6
    Utbrutet från tråden om verktyg till bra pris.
    //mod

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bumpar lite... Tyvärr har jag inget tips... Men jag behöver några (3?) snabbtvingar. Behöver dom om en månad då köket kommer... Dvs beställer gärna:) får man 3st bra för under 500 till dörren, eller ska man åka på jula...?

Var nära att jag köpte scheppach sänksågen (den lilla) på jula igår. 449 var billigt... Men verkar bara vara skräp:)

Redigerat av moderator 22 jan 2015 10:57
  2. jonmo
    Medlem · Nivå 17
    Jag slängde nyss mina snabbsvingar från "value tools", trots att jag inte köpt några nya. Man blir ju så otroligt less på den typen av ren skit, som inte fyller sitt syfte. Har kvar två längre från Bessey, som givetvis är hur grymma som helst, och en från CO som jag tycker är helt ok. Så mitt råd får bli att köp Cocraft om Bessey (köpte mina från Axminster) är för dyra.

3. N
    Medlem Nivå 6
    Tack för svar.
    Köper man 4 eller fler verkar man få dom för 95 spänn styck. Rimligt ändå.
    http://m.clasohlson.com/se/Enhandstving-Cocraft/Pr407215000

4. C
    Medlem Nivå 14
    ja köpte bachos snabbtvingar på jula för inte så länge sen 149:- styck kostade dem på kampanjen. jag är ingen tvingexpert men de har varit till mycket hjälp, bla när jag monterade in köket i nyårshelgen :)

5. T
    Medlem Nivå 6
  6. N
    Medlem Nivå 6
  7. T
    Medlem Nivå 6
  8. FredrikR
    Tidsoptimist · Nivå 23
    QuickGripen är grymma, iaf de XP jag har.
    Ingen anledning att tvivla på de vanliga heller. :)

9. FredrikR
    Tidsoptimist · Nivå 23
    Bahcotvingarna går nog enbart som kampanjvara, brukar finnas ett par gånger per år. :)

10. pär h
    Medlem Nivå 12
    Quick grip XP är den som vid flertalet testar har det största presstrycket...om man nu kan lite på amerikanska host oberoende tidningar.

Pär

11. N
    Medlem Nivå 6
    Det blir iaf Irwin. Realtivt bra pris på nätet :)
    Nöjer mig dock med minin som tar runt 70kg styck.
    Tack för alla svar :)

12. E
    Medlem · Nivå 11
    Jag har ett par Quick Grip som jag haft i 10-15 år och är jättenöjd med dem. Jag har också flera Bessey, de är mycket starkare och går dessutom att efterspänna genom att vrida åt. Nackdelen med dem är att de är bökigare att lossa. Det går inte att backa snabbspännaren under belastning utan man måste först skruva loss den. Om man skulle göra misstaget att spänna med snabbspännaren när skruven är maximalt utskruvad vet jag inte om det skulle gå att få loss den, man får se upp.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    P1000376.jpg