hecke skrev:
För ett par månader sedan köpte jag 2 st Bessey Duoklamp och jag är väldigt nöjd med dem. De spänner 1200 N, dvs inte lika hårt som Irwin's Quick Grip XP, men de har andra bra funktioner som breda parallella käftar och enkelt att switcha till utåtgående spännfunktion med en liten ratt. Jag är i alla fall nöjd. Köpte dem på Bauhaus för lite över 200 kr/st har jag för mig.

[länk]
Har både dessa och wolfcrafts (och Besseys med skruv K-klamp, som är så bra att jag ofta ger mig på den trots att jag egentligen tror på enhandstvingarna).

Nå, huvudbudskapet: Wolfracfts känns som om de spänner bättre. Inte alls säker på att det är så, men det känns som lättare att ta i med handtaget, och fler lägen där handtaget kommer ut igen så man kan spänna en gång till.

--- Mats ---

Har också några duoclamp från Bessey. De är bra att ta till när man har bara en hand fri. Men en nackdel är att man måste vara noga när man sätter an dem. Håller man inte anliggningsytorna parallellt med styckena så tenderar de att dra/sjuva bitarna så att de glider isär. Men det är väl detsamma med alla tvingar kanske.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.