Hur ska snabblåset på en Bosch GST90E fungera egentligen? Mitt snabblås går inte tillbaka lika långt när man har ett blad i som när inget blad finns i sticksågen. Bladet verkar sitta fast ordentligt.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

Menar du spaken för pendlingen?

Den svarta främre ser väl ut att sitta lika, oavsett blad eller inte? :)

Redigerat:
Är du säker på att du har rätt fäste på bladet?

Ja, dessa blad har fungerat finfint tidigare.

Jag tycker det ser likadant ut på båda bilderna. Om inte bladet är löst förstår jag inte problemet. Jag har själv samma sticksåg och har aldrig varit med om att det lossnat.

Min stannar i precis samma läge med blad i.

Bladets tjocklek gör att den stannar lite före än när den är tom, likadant på min.

Och ni som tycker det ser likadant ut, kolla på metallgrejjen som håller i bladet och inte plastgrejjen man bryter upp. :)

n_sandstrom skrev:
Min stannar i precis samma läge med blad i.
Menar du att din sticksåg ser ut som min med och utan blad, eller att snabbfästet går tillbaka till samma läge oavsett om man har blad eller inte.

Problemet är att jag är rädd att bladet sitter sämre än det ska. Jag vill helst inte tappa bladet under sågning.

Det är mycket riktigt metallbiten där sågbladet sitter jag pratar om. Alla plastreglage är ok.

Jag kan kolla båda mina 90e imorgon om du vill.

Det vore schysst.

Kikade på min idag när jag använde den, samma som dina bilder och jag har aldrig tappat några blad

Tackar, då vet jag att allt är som det ska,

Jag reagerade först över att plastbiten man öppnar bladlåset med inte drogs tillbaka helt men det berodde nog på en skitig fjäder.

Stannar i samma läge som din altså. Plastbiten stängs helt, men inte den mindre metallhållaren.

Jag har dock skjutit iväg ett blad en gång med sågen. Men jag var trött, stressad och jobbade i mörker, så är helt säker på att det var jag som misslyckades och inte verktygen.

Hade helt glömt bort att jag skulle kolla mina.. Kollade den ena nu på kvällen och den ser ut så här.

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Samma som min alltså. Bra, då är vi tre med fungerande stickisar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.