Hur ska snabblåset på en Bosch GST90E fungera egentligen? Mitt snabblås går inte tillbaka lika långt när man har ett blad i som när inget blad finns i sticksågen. Bladet verkar sitta fast ordentligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Min stannar i precis samma läge med blad i.
Menar du att din sticksåg ser ut som min med och utan blad, eller att snabbfästet går tillbaka till samma läge oavsett om man har blad eller inte.n_sandstrom skrev:
Problemet är att jag är rädd att bladet sitter sämre än det ska. Jag vill helst inte tappa bladet under sågning.
Det är mycket riktigt metallbiten där sågbladet sitter jag pratar om. Alla plastreglage är ok.
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Stannar i samma läge som din altså. Plastbiten stängs helt, men inte den mindre metallhållaren.
Jag har dock skjutit iväg ett blad en gång med sågen. Men jag var trött, stressad och jobbade i mörker, så är helt säker på att det var jag som misslyckades och inte verktygen.
Jag har dock skjutit iväg ett blad en gång med sågen. Men jag var trött, stressad och jobbade i mörker, så är helt säker på att det var jag som misslyckades och inte verktygen.
Klicka här för att svara