Byggahus.se

Snabbkolla badrummet vid husvisning

1. E
    Anonym
    Skrivet av: Martin

Vadå dyrt?? 480 kr/ timme, är det dyrt? Vad kostar ett besök hos din frisör? Vad kostar en timme massage? Vad kostar en timme hos advokaten? Varför ska hantverkare inte få ta betalt som andra yrkesgrupper gör?

2. G
    Anonym
    Det står i artikeln att det är okej att skippa fall vid stora plattor om man har ok fall i duschen, kan man läsa om detta någonstans?

3. A
    Medlem Nivå 15
    Priset styrs av lagen om tillgång och efterfrågan. Just nu är efterfrågan mycket större än tillgången, vilket gör priserna höga.

Dessutom har regeringen gått in och påverkat marknaden genom ROT- avdraget. Så därigenom har efterfrågan blivit ännu större och priserna ännu högre.

4. K
    Medlem Nivå 1
    Graven säger fall i Dusch, och att skillnaden mellan brunn och tätskikt vid tröskel ska vara min 20mm. DOck kan du utanför ha plant om du uppfyller kravet om 20mm, samt inte har bakfall. Dock rekommenderas ett fall på 1:100-1:150 utanför dusch.

bara du googlar på reglerna.

5. S
    Medlem Nivå 1
    Exakt, folk har hål i huvet

6. S
    Medlem Nivå 1
    Du hänger inte med ,, men 480 i timmen räknas tom som billigt skd jag säga dig

7. L
    Medlem Nivå 6
    Vi har också silikon runt brunnen, vi kommer låta den sitta, vågar inte pilla med nått fall det påverkar något :(

8. X
    Anonym
    Att jämföra en vvs person med en advokat, är det rimligt?

9. D
    Besserwisser · Nivå 22
    Varför inte? En person i båda fallen. Den ena har längre utbildning, den andra ett fysiskt hårdare arbete. Ofta skiljer lönen, men jag tycker inte att jämförelsen är orimlig.