Byggahus.se
E
Skrivet av: Martin

Vadå dyrt?? 480 kr/ timme, är det dyrt? Vad kostar ett besök hos din frisör? Vad kostar en timme massage? Vad kostar en timme hos advokaten? Varför ska hantverkare inte få ta betalt som andra yrkesgrupper gör?
 
G
Det står i artikeln att det är okej att skippa fall vid stora plattor om man har ok fall i duschen, kan man läsa om detta någonstans?
 
Priset styrs av lagen om tillgång och efterfrågan. Just nu är efterfrågan mycket större än tillgången, vilket gör priserna höga.

Dessutom har regeringen gått in och påverkat marknaden genom ROT- avdraget. Så därigenom har efterfrågan blivit ännu större och priserna ännu högre.
 
Graven säger fall i Dusch, och att skillnaden mellan brunn och tätskikt vid tröskel ska vara min 20mm. DOck kan du utanför ha plant om du uppfyller kravet om 20mm, samt inte har bakfall. Dock rekommenderas ett fall på 1:100-1:150 utanför dusch.

bara du googlar på reglerna.
 
Exakt, folk har hål i huvet
 
Du hänger inte med ,, men 480 i timmen räknas tom som billigt skd jag säga dig
 
Ej verifierad skrev:
Skrivet av: Gäst

Okej, jag ska kolla dessa saker när jag köper hus. Men vad ska jag göra med informationen? Hur stort är problemet med silikon runt brunnen - inte ska jag väl avblåsa ett husköp pga en silikonrand? Ska jag begära ett lägre pris? Går det att göra om det som är fel? Hur mycket kommer det att kosta? Osv.

Att veta vad jag ska kolla efter ger mig ingenting om jag inte vet vad det har för betydelse för mig.

Vore tacksam för svar på detta.

...särskilt just vad man kan göra med silikonranden, eftersom mitt badrum som renoverades för ca 5 år sedan har just en sådan...
Vi har också silikon runt brunnen, vi kommer låta den sitta, vågar inte pilla med nått fall det påverkar något :(
 
X
Ej verifierad skrev:
Skrivet av: Martin

Vadå dyrt?? 480 kr/ timme, är det dyrt? Vad kostar ett besök hos din frisör? Vad kostar en timme massage? Vad kostar en timme hos advokaten? Varför ska hantverkare inte få ta betalt som andra yrkesgrupper gör?
Att jämföra en vvs person med en advokat, är det rimligt?
 
Varför inte? En person i båda fallen. Den ena har längre utbildning, den andra ett fysiskt hårdare arbete. Ofta skiljer lönen, men jag tycker inte att jämförelsen är orimlig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.