4 919 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Snabbhjälp täta papptak
det är vad tidigare ägare, en ensam äldre dam påstår, att det lades om av takläggare 2005. Har ingen anledning att tro att hon skulle hittat på det ändå. Men vi kommer nog ändå låta lägga om inom inte allt för lång tid. Tack!Jonatan79 skrev:
Jag har svårt att tro att det där är lagt av en takläggare. Det ser mer ut som en amatörmiss.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Sjukt imponerande att du är så säker på din sak baserat på vad man ser på bilden. Det enda jag ser är att det är svetsad papp (så troligtvis lagd av ett proffs) som är slarvigt monterat runt luckan.Jonatan79 skrev:
Att takläggare slarvar är väl tyvärr inget direkt ovanligt så jag hade inte ens blivigt förvånad om jag stötte på detta på ett tak från 2015. Dom har alltså gjort exakt som det var tänkt från början med dessa luckor, dock har det visat sig att det inte riktigt fungerar nog bra vilket dom borde ha vetat om. Är allt annat okej och bra gjort finns det ingen anledning att lägga om allt utan en lokal åtgärd runt luckan alt byta luckan är en helt okej lösning.
Jag har svårt att rekomendera dessa "kletprodukter" och det bästa är såklart om en takläggare kommer och gör det dom borde ha gjort för 16år sedan.
Klicka här för att svara