4 257 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Snabbhärdare till cement
Det ska finnas någon härdare man kan blanda i cementen för att det ska härda snabbare. Vad heter det och vart får man tag på det?
jag pratade med en mycket trevlig kille på Combimix om det. han avrådde starkt för privatpersoner att göra det då tillsatsen skulle blandas i mycket noggrant. blev det fel så blev hela cementblandningen bara skit.
kanske bara gäller deras produkter.
jag behövde själv något som gjorde att det brann fortare. det blev flytspackel combimix 780 för min del, jag skulle ändå "bara" fylla upp tomrummet efter ingjutna spikreglar i plattan...
kanske bara gäller deras produkter.
jag behövde själv något som gjorde att det brann fortare. det blev flytspackel combimix 780 för min del, jag skulle ändå "bara" fylla upp tomrummet efter ingjutna spikreglar i plattan...
Det ska bara lagas ett gammalt avloppsrör så det är minimalt med cement som ska användas. Utan snabbhärdare kan vi inte använda toaletten på ett dygn och det funkar inte...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Sika har ett antal produkter som bl.a. rörläggare använder för snabbtätning. Jag tror att det är Sika-3 du är ute efter.
Klicka här för att svara