1 982 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Snabbaste (och billigaste?) sätt att bygga badrum?
Jag har en gäststuga där jag skulle behöva renovera badrummet men budgeten är liten och jag funderar på vilken metod som egentligen är billigast och snabbast (stugan hyrs ut så byggtiden medför en utebliven hyresintäkt). Ytskikt kommer vara matta och våtrumstapet. Ingen golvvärme. Badrummet ca 3,5 kvm men rymmer handfat, toa, dusch, VVB och liten TM.
När det gäller golv har jag sett att det finns Jackoboard golvskivor med inbyggt fall, oklart om de säljs i Sverige dock. Nån som har erfarenhet av dem eller andra liknande (om det nu finns). Jag tänker att det ju vore smutt om man snabbt kan bygga ett undergolv med inbyggt fall. Jag vet att jag varit i sommarstugor där man byggt fall med vanligt golvspån, men gör man så nuförtiden?
Andra idéer om hur man byggt snabbt och billigt?
När det gäller golv har jag sett att det finns Jackoboard golvskivor med inbyggt fall, oklart om de säljs i Sverige dock. Nån som har erfarenhet av dem eller andra liknande (om det nu finns). Jag tänker att det ju vore smutt om man snabbt kan bygga ett undergolv med inbyggt fall. Jag vet att jag varit i sommarstugor där man byggt fall med vanligt golvspån, men gör man så nuförtiden?
Andra idéer om hur man byggt snabbt och billigt?
Bra frågor. Jag kommer nog göra en del själv, definitivt riva ut det gamla, sedan sånt jag kan klara av. Har en bra snickare i bekantskapskretsen som jag kan ta hjälp av. Sen blir jag ju tvungen att leja ut vissa saker som en del rörmockeri, el och mattläggning.F fribygg skrev:
Förhoppningen är att kunna bygga efter säker vatten men nåt våtrumsintyg blir ju svårt när man bygger själv.
Jag tror att du och snickaren kan bygga ett snabbt och billigt badrum med vanligt skivmtrl om du river,bär och fixar sophanteringen sen tar du in en mattläggare som flytar och sätter plastmatta på golv och vägg.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Billigaste sättet att stoppa regnet från taket?
Socialt & Projekt -
Värma liten pool på bästa och billigaste sätt?
Pool -
Billigaste sättet att köpa luft-luft-värmepump
Värmepumpar -
enklaste, snabbaste & billigaste sättet att "fixa till" innerväggar?
Byggnadsvård -
Billigaste och/eller snabbaste sätt att bygga friggebod?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus