Om man bortser från färdiga. Vilka material/sätt är lämpliga?
45*70+ plyfa? Eller andra material?
Pulpetttak?

Ska den stå en begränsad tid eller någonstans där det inte behöver vara snyggt? En tältkonstruktion borde vara enklast. Jag tror jula har någon slags galvade rör man kan koppla ihop med speciella kopplingar och sedan sätta en presenning över. Ett partytält är ju också ett alternativ.

Den ska kunna låsas. Med tiden en riktig dörr och fönster. Och även att kunna snyggas
till.

Mikael_L
Snabbast är nog antagligen ställa dit en 20fots container.

Billigast är nog en regelkonstruktion med ca 45x145 eller 45x170 som bjälklag och stående 45x70 reglar och pulpettakstol med ca 45x120 eller 45x145 och bjälklag och takstol med max spännvidd ca 2,5 meter.
Oljehärdad masonit som undertak
Golvspån
Sen masonit som "fasadpanel" som målas och ev gips på väggarna invändigt.
Billig begagnad takplåt, begagnade betongtakpannor är bland det billigaste att ha som yttertak.

Ja det där är riktigt snik, själv skulle jag snäppa upp det lite om det inte gällde endast en billig tillfällig förvaring under några enstaka år.

Jag satte OSB utåt på en vägg till min snickrbod, då denna i framtiden kommer att vara en innervägg i garaget som jag skall bygga. Målade den med vanlig uteväggfärg. Hade tänkt att bygga garaget året efter men nu har den stått så i två år. Och ser fortfarande väldigt fräsch ut. Inga skador alls på skivorna. Och OSB är ju rätt mycket billigare än plyfa. iallfall om man kollar på typ byggmax.

Mikael_L
råspont + takpapp är nog också ett rätt bra budgetalternativ som taktäckning.

Ok.

Då är väggarna klara. 45/70 samt OSB.
Taket 45/145 samt masonit.
Spån i golv.

Resten med tiden.
Håller OSB utvändigt?

Mina har hållt bra, men man får vara noga när man målar, jag körde flödigt med roller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.