Har läst att avlopp kök ska komma ut från vägg på höjden 50 cm fr golv. Är det centrum på avloppsröret (50mms-rör).
kan/ bör jag sätta väggbockspistolerna för vatten (rir) på samma höjd några cm från utgången avloppsrör?
tusen tack!
står med håltagaren i handen
kan/ bör jag sätta väggbockspistolerna för vatten (rir) på samma höjd några cm från utgången avloppsrör?
tusen tack!
står med håltagaren i handen
Avloppet till kök ut ur vägg i diskbänksskåpet sätter jag alltid så det blir ca 5cm fritt i underkant från skåpsbotten.
Då får vattenlåset plats ordentligt och man får dit den vattentäta plasten på ett bra sätt.
Beträffande vattnet så är det bara kika på hyr långa slangarna är på blandaren och sätta utgången för vattnet i den höjden. Ballofixerna som du använder i väggbrickan bygger upp några extra centimeter på det.
Då får vattenlåset plats ordentligt och man får dit den vattentäta plasten på ett bra sätt.
Beträffande vattnet så är det bara kika på hyr långa slangarna är på blandaren och sätta utgången för vattnet i den höjden. Ballofixerna som du använder i väggbrickan bygger upp några extra centimeter på det.
Lånar en bild från granntråden så du ser vad jag menar rent praktiskt vid installation.
https://www.byggahus.se/forum/threads/vilse-i-vattenlasdjungeln.370861/#post-3641458
Såhär blir det när utloppet i vägg sitter på samma nivå med vattnet, mindre bra.
Hade anslutningen varit i höjd vid min markering hade det var bättre.
https://www.byggahus.se/forum/threads/vilse-i-vattenlasdjungeln.370861/#post-3641458
Såhär blir det när utloppet i vägg sitter på samma nivå med vattnet, mindre bra.
Hade anslutningen varit i höjd vid min markering hade det var bättre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte superbra.
Kapa dina bockstöd enligt min pil så blir det som det ska!
Monteringsanvisningen inom VVS skall alltid följas!
https://www.lksystems.se/globalassets/inriver/resources/se.29.c.28_lk-vaggbockstod-grip4.pdf
Kapa dina bockstöd enligt min pil så blir det som det ska!
Monteringsanvisningen inom VVS skall alltid följas!
https://www.lksystems.se/globalassets/inriver/resources/se.29.c.28_lk-vaggbockstod-grip4.pdf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kommer förlägga rören öppet i krypgrunden så redan där följer jag inte anvisningarna.
jag har satt upp väggskivan men den går såklart att ta ner om mitt misstag betyder att jag inte kommer kunna montera en vägggenomförinhsbricka och gå till en ballofix.
jag trodde inte 1-2 mm skulle sätta P för detta utan trodde det skulle bli klurigare att bara kapa 1-2 mm från väggbocken.
jag har satt upp väggskivan men den går såklart att ta ner om mitt misstag betyder att jag inte kommer kunna montera en vägggenomförinhsbricka och gå till en ballofix.
jag trodde inte 1-2 mm skulle sätta P för detta utan trodde det skulle bli klurigare att bara kapa 1-2 mm från väggbocken.
Spåret är en kapanvisning, 4-5mm innanför skivan gör inget.D Derbyboy skrev:
Är det inte badrum med tätskikt spelar det inte så stor roll.
Men skyddsöret ska kapas 2mm utanför vägg för att en väggbricka ska kunna få plats. Då kan inte bockstödet också sticka ut 2mm.


