Avloppet till kök ut ur vägg i diskbänksskåpet sätter jag alltid så det blir ca 5cm fritt i underkant från skåpsbotten.
Då får vattenlåset plats ordentligt och man får dit den vattentäta plasten på ett bra sätt.
Beträffande vattnet så är det bara kika på hyr långa slangarna är på blandaren och sätta utgången för vattnet i den höjden. Ballofixerna som du använder i väggbrickan bygger upp några extra centimeter på det.