Hej !

Jag behöver hjälp med ett beslut !
Skall inom någon timma beställa en kap/ger såg. Jag har 2 alternativ som florerar men kan verkligen inte bestämma mig. Snälla peka mig i rätt riktning :D

Bosch GCM 8S
Dewalt DW777

/Andreas

Dewalt... Proffs kvalitet.

Bosch. Tre års garanti i kombination med gediget bygge.

Redigerat:
haha dött lopp :-)

el_richard skrev:
Dewalt... Proffs kvalitet.
Hahaha....beror på vilken modell du pratar om. Gamla Elu-modeller som heter DeWalt är riktigt bra. Amerikanska nyare modeller som fortfarande heter DeWalt är skräp. Att proffsen köper dem beror på att de får 70-90% rabatt på listpriset (det du betalar som privatperson i butik).

Bosch! (..jävlar, nu vaknade blådåren igen)

Dewalt 777 är det jag funderar på, vet inte om det är Elu eller nytt skräp ? Vet du ?

Det där är en gammal Elu. Grannen har denna fast grå med blå knappar.

Ok bra, då är den fortfarande med i racet.

Laser, tving är det något som används ?
Vad jag förstått så har inte DW777:an det medans Boschen har....

Johan Gunverth skrev:
Det där är en gammal Elu. Grannen har denna fast grå med blå knappar.
Är du säker på det? Jag vet att 707:an är en gammal Elu, men jag trodde att 777:an var egenutvecklad av DW, även om den såklart har släktskap med 707:an.

Det blev en Bosch GCM 8s med stativ GTA3700 för 4995 kr

Tackar för tipsen de som hann med =)

/Andreas

Daniel_N skrev:
Är du säker på det? Jag vet att 707:an är en gammal Elu, men jag trodde att 777:an var egenutvecklad av DW, även om den såklart har släktskap med 707:an.
100% är jag inte. 707 trodde jag det var, men jag blev rättad av honom.

Du gjorde ett bra val!!!:D

Jag har uppfattat DW777 som en B&D maskerad i Gula kläder. Kanske har jag fel....

Jag har två st DW 707 och en GCM8S. Bosch är helt klart "goare och jobba med" allting glider mycket lättare. Hur DW777 är kan jag inte uttala mig om med jag vet att det är den direkta ersättaren till 707:an.

Skal bli kul att testa, men det känns mer och mer rätt nu när jag fått sova på saken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.