Hej,
Vi har byggt till ett hus med fjärrvärme. På övervåningen har vi ett rum som hämtar golvvärmen från en stor normal GV-central på bottenvåningen till en liten GV-fördelning enligt bilden.
Var justerar jag tillflödet för detta rum? Är det dom vita "skruvarna" eller dom röda som sitter högst upp i skåpet?
Och åt vilket håll skruvar jag för att sänka/höja temperaturen i slingan?
Vi har byggt till ett hus med fjärrvärme. På övervåningen har vi ett rum som hämtar golvvärmen från en stor normal GV-central på bottenvåningen till en liten GV-fördelning enligt bilden.
Var justerar jag tillflödet för detta rum? Är det dom vita "skruvarna" eller dom röda som sitter högst upp i skåpet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror det är dom vita nertill.B Bandvagn skrev:Hej,
[bild]
Du vrider igen dom (medurs) för att minska flödet genom slingorna. Gör små justeringar och vänta någon dag för sätt se hur rumsvärmen påverks.
En liten markering hur de står idag kanske också är på sin plats.
Klicka här för att svara