P
M MLLA skrev:
Ursäkta om jag lånar tråden, nen SNÄLLA; Kan någon förklara hur jag monterar tillbaka den innersta cirkelformade fjädern?! Jag tog loss hela bälgen för att göra ren den, men mu är det helt omöjligt att få tillbaka den.

HUR ska jag få den innersta fjädern att stanna kvar i sitt spår i bälgen när jag samtidigt behöver spänna ut den och dra för att den ska nå runt?
Denna fjäder går ju inte att öppna, som den yttre gör.
starka tummar är lättast och lite såpa

Tack.
Men fjädern stannar inte kvar i spåret, utan "rullar ur" framåt när man spänner den nedåt/utåt.

Förstår inte hur jag ska göra för att det inte ska hända. Har du något knep att ta till?

P
Jag stoppar in ett finger men går ju bra med skaft från mindre tänger

electroluxaren skrev:
Jag stoppar in ett finger men går ju bra med skaft från mindre tänger
Jo, men när jag placerat fjädern i skåran och sedan ska dra hårt i den för att den ska vidgas och nå runt hela gummibälgen så hoppar den ur där jag började.
Den vill ju dra ihop sig eftersom den är mindre i omkrets än bälgen är.

P
M MLLA skrev:
Jo, men när jag placerat fjädern i skåran och sedan ska dra hårt i den för att den ska vidgas och nå runt hela gummibälgen så hoppar den ur där jag började.
Den vill ju dra ihop sig eftersom den är mindre i omkrets än bälgen är.
spärra urhoppet med tänger

Använd både händer och fötter :) eller fråga en vän om hjälp

Tack för (mer eller mindre seriösa) svar. Allt är nu på plats igen och tvättmaskinen funkar som den ska. 🙂

• Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
I Ida Backsell skrev:
Hej,
Jag har stött på ett problem när jag tvättade senast. Kläderna kom ut med massa ludd på och när jag kollade in i tvättmaskinen såg jag att gummilisten var full med ludd. Jag tog ut de jag kunde och har försökt pilla ut de mesta med en pincett. Har även kört ett rengöringsprogram på tvättmaskinen. Men jag kommer inte åt längt in i bälgen mellan själva gummit och trumman.
Någon som har tips på vad jag kan göra? Måste jag ta loss hela bälgen för att göra rent?
[bild] [bild] [bild]
Köp en ny!

P
N Nils Fermentation skrev:
Köp en ny!
en ny vad då?
fjäder?
bälg?
tesla?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.