M Markarbetaren skrev:
Nej det är detta som jag upplever lite märkligt, eller så kanske det bara är som det ska vara, att man genom ett trackingnummer inte ska kunna se mottagarens namn/adress.

Normalt sett så brukar man ju få trackinglänk i mejl från företaget som man beställt ifrån, plus ett meddelande från fraktbolaget.
Då är det nog så att det är telefonnumret för aviseringar som blivit fel. Räcker ju med en siffra galet så blir det krångel.

M
Keiller Keiller skrev:
Då är det nog så att det är telefonnumret för aviseringar som blivit fel. Räcker ju med en siffra galet så blir det krångel.
Jag misstänker att så är fallet!

M Markarbetaren skrev:
Nej det är detta som jag upplever lite märkligt, eller så kanske det bara är som det ska vara, att man genom ett trackingnummer inte ska kunna se mottagarens namn/adress.

Normalt sett så brukar man ju få trackinglänk i mejl från företaget som man beställt ifrån, plus ett meddelande från fraktbolaget.
Finns aldrig personuppgifter bara leverans ort i ett trackingnummer. sen hur man får länkarna varierar kraftigt. Vanligast är att länken skickas från transportören. Sen har vissa företag avisering, mend et förutsätter att dom är digitalt kopplade med transportören. Det är generellt sett aldrig utländska bolag.

M
Det var nog fel telefonnummer. Står att det levererades i tisdags. Man kunde se en bild på leveransen med det funkade såklart inte att se nån bild då mitt postnummer inte var rätt.

• Gilla
frause och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.